Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

woensdag 2 juli 2008

Viruly e.a.

Vreugde want...........
Ik heb weer een paar oude vliegtuig boeken gescoord (zo heet dat tegenwoordig toch?).
Als luchtvaart enthousiast ben ik al enige tijd bezig om boeken en films te bemachtigen die betrekking hebben op de luchtvaart.
Vooral oude boeken hebben mijn voorkeur.
Bij de Slegte heb ik 4 stuks gevonden die ik nog niet bezit.
Dat is leuk.
Ik ben niet van plan al teveel geld voor deze "hobby' uit te geven, maar zo af en toe de beurs trekken voor één (of meerdere) boek(en) is niet al te bezwaarlijk en de nieuwe aanschaf doet mij zeer veel deugd.

Bij mijn nieuwe aanwinsten zitten enkele boeken van de, toendertijd heel bekende, vlieger-schrijver A. Viruly.
Het boek van hem dat ik nu lees is vóór de oorlog (1940) geschreven.
Inmiddels bezit ik al diverse boeken van deze schrijver.

Tijd!
Vreemd.
In het boek spreekt Viruly over een passagier, een oude man van 83 jaar.
Hij zegt dan dat hij en z'n crew die leeftijd waarschijnlijk geen van allen zullen bereiken.
De lezer van nu weet hoe oud de schrijver geworden is.
( 1905 - 1986)
Vreemd.
Tijd!

Ook kwam ik het boek over 25 jaren K.L.M. tegen (1921-1946).
Voorin is een papiertje geplakt met de getypte boodschap:
Ter herinnering aan de prettige samenwerking op de post Winterswijk.
Gevolgd door 12 namen.
Het is gedateerd op 27 november 1947.
Midden in de oorlog.
Nog afgezien van het boek, waar ik erg blij mee ben, doet zo'n boodschap me wat.
Ik kan dat niet goed onder woorden brengen en ben er van overtuigd dat velen het niet mee zullen voelen maar voor mij is het of het net van de geschiedenis zich sluit.

DQ
.

Geen opmerkingen: