In dagblad TC-Tubantia las ik het volgende:
Kabinet kiest voor permanente openstelling luchthaven Twente.
Dat brengt mij in een merkwaardige spagaat.
Overigens een spagaat waar ik vaker in terecht kom en die ik niet slechts bij mezelf tegen kom.
Het is het verschil tussen dat wat mijn hersens zeggen en datgene wat mijn gevoel mij voorschrijft.
De grijze cellen zeggen dat de beslissing jammer is.
Zonde van de rust en de beleving van de natuurschoon.
Het is ook niet altijd fijn om, lekker luierend in je tuintje, zo'n brullend luchtgevaarte over je heen te horen trekken.
Tevens echter ben ik een luchtvaart enthousiast, zoals ook elders uit mijn weblog blijkt.
Ben elke keer weer onder de indruk van zo'n geweldig brok metaal dat langzaam (nou ja, langzaam.......) het luchtruim kiest.
Ben niet alleen onder de indruk als ik dat zie gebeuren maar ben zelfs wat geroerd.
Begrijp best hoe dit technisch mogelijk is maar dat doet voor mij niets af van het "wonder".
De voorstanders van luchtvaart van en naar vliegveld Twente hebben sterke argumenten.
Zoals bijv. werkgelegenheid.
Ook is het doodzonde van een prachtige start en landingsbaan, die bovendien nog vrij nieuw is.
Tegenstanders hebben ook sterke argumenten.
Want natuurschoon is eveneens een belangrijk economisch goed.
Toch denk ik dat beide partijen zich , misschien onbewust, laten leiden door argumenten die dicht bij het gevoel liggen.
Daarmee verplaats dit voorbeeld me naar een veel ruimer gebied.
Zouden gevoelsargumenten niet veel vaker, en misschien wel altijd, aan de basis liggen van de prachtige redeneringen die worden gevoerd?
Waarom zijn er zoveel tegenstellingen in bijv. de politiek of binnen één religie?
Hoe kan het dat mensen op basis van dezelfde achtergrond al argumenterend tot verschillende conclusies komen?
Ik weet het, al eerder schreef ik daar over.
Dat komt omdat de vraag mij al jarenlang bezig houdt.
DQ
.
Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.
- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.
- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:
>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<
--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina: Oudere Berichten
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.
- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:
>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<
--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina: Oudere Berichten
================================
================================
================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<
(Kies video, plaats muis op
beeld en klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)
Klik op het beeld voor meer gegevens.
================================
================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<
(Kies video, plaats muis op
beeld en klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)
Hoi allemaal
maandag 17 november 2008
Cockpit
Ziehier een schitterende panoramafoto van de cockpit van een Airbus A380
Klik de melding weg.
Je krijgt door niets te doen langzaam een overzicht van de hele cockpit.
Vervolgens is het mogelijk om met behulp van de muis alle kanten
van de cockpit te bekijken.
Panorama photographs are becoming increasingly popular on the Net.
That's because software is making it easier than ever to create them.
The Airbus A380 is the largest passenger airliner in the world.
It can seat more than 850 people.
Only a couple of the planes are in service.
KLIK HIER
Klik de melding weg.
Je krijgt door niets te doen langzaam een overzicht van de hele cockpit.
Vervolgens is het mogelijk om met behulp van de muis alle kanten
van de cockpit te bekijken.
Panorama photographs are becoming increasingly popular on the Net.
That's because software is making it easier than ever to create them.
The Airbus A380 is the largest passenger airliner in the world.
It can seat more than 850 people.
Only a couple of the planes are in service.
KLIK HIER
Abonneren op:
Posts (Atom)