Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

woensdag 22 juli 2009

Getroffen regelingen

Gisteren was het weer eens zo ver.
Ik moest een bedrijf bellen teneinde iets te regelen.
Een 0900 nummer, uiteraard niet gratis.
In dit geval niet onbegrijpelijk omdat ik zelf iets moest regelen.
Maar het komt zo vaak voor dat je voor je eigen klacht moet betalen.
Daar gaat ie dan...

Een vriendelijke vrouwenstem (altijd vrouw en (dus?) altijd vriendelijk).
Behulpzaam hielp de stem me door een menu heen.
Voor dit, druk dat.
Ik heb de neiging om niet goed te luisteren of in een situatie te zitten die niet door het menu wordt gedekt en dan verkeerd te drukken.
Als dat het geval is kan je geluk hebben dat de, vriendelijke, maar verkeerd verbonden medewerker je door kan schakelen naar de juiste afdeling.
Zo niet, kan je weer opnieuw beginnen waarbij je dezelfde risico's qua menu loopt.
Nu ging het in één keer goed.
Wauw moment.
Dat wil zeggen, ik zat in de juiste afdeling maar wist dat pas na minuten wachten, á 45 eurocent per minuut.

"Helaas al onze medewerkers zijn momenteel bezet, blijft u s.v.p. aan de lijn", á 45 eurocent per minuut.

En dan gebeurt het vreselijke.
Dat wat ik altijd verwacht en waar ik altijd tegen opzie.
Elke keer weer.
Muziek, dat neem ik tenminste aan.
Muziek in afzichtelijke telefoonkwaliteit.
Zo hard mogelijk.
Meestal.
Je moet luisteren want je kunt zomaar, plotseling en steeds onverwachts, aan de beurt zijn.
Hoewel dat meestal pas na minimaal een minuut of acht het geval kan zijn.
8 x 45 = € 3.60
Drie euro en zestig eurocent om te beginnen.
Luisteren naar rotzooi en in de startblokken, al repeterend hoe je het best kunt vertellen wat je op je hart hebt.

Oh, ik ben absoluut een muziek liefhebber.
Maar ik zoek zelf mijn muziek uit en beluister die op een tijd die ik wil.
En dan ook nog via een geluidsweergever die muziek produceert in een kwaliteit welke ik de moeite waard vind.
Bij mijn muziekkeus is er zelden sprake van popmuziek met de bijbehorende beatdreun.
Een dreun die de telefoon verlaat zonder enige bas.
De bas wordt gesuggereerd door een hevig getik.

De telefoon, inmiddels op arm afstand gehouden, moet in de gaten worden gehouden om onmiddellijk naar het oor gebracht te kunnen worden.
Dat gebeurt dan ook enkele keren, slechts om te vernemen dat de medewerkers nog steeds bezig zijn en s.v.p. niet ophangen.
Ophangen?
Wie?
Ik?
Waaraan?

En dan eindelijk na ongeveer 5 euro ben je aan de beurt.
Dan kunnen er twee dingen gebeuren.
Of je bent hogelijk geïrriteerd door de herrie en het wachten of je bent opgelucht dat de herrie achter de rug is, evenals het wachten.
Dat hangt van je zelf af maar ook van degene die je aan de telefoon krijgt.

Het beste kan je het gesprek starten met in je achterhoofd het gegeven dat je partner niet schuldig is aan de muziekkeus en aan de wachttijd.
Toch kan ik het vaak niet laten om een opmerking te maken over het geronk dat doorgaat voor muziek.
Je weet immers nooit of er iets aan gedaan zal worden?
Hoop doet leven, verwacht niet te veel.

Ik trof het.
Aardige knaap.
Humorgevoelig.
Samen lachen dempt het ongenoegen.
Kan ik iedereen aanraden.
Bovendien wordt je dan vaak beter geholpen en dat is mooi meegenomen.

En 12 minuten later was alles geregeld.
Nu maar afwachten of de regeling in de praktijk zal werken.
Ik heb immers wel vaker (via een 09900 nummer....) niet nagekomen afspraken gemaakt.

Twintig minuten maal vijf en veertig eurocent is............
Dat is hoeveel gulden?

Moderne tijden.
Boeiende tijden.
Dure tijden.

DQ
.

Rafael




Enige tijd geleden schreef ik over Rafael.
Hij is een oude vriend van ons uit Valverde del Camino, Andalucía (Spanje).
Nadat hij vroeg gepensioneerd raakte had hij veel vrije tijd over.

Zelden heb ik zo'n actief iemand gezien als Rafael.
Reden waarom ik niet bang was dat hij zich zou gaan vervelen.
Iemand met zoveel hobby's, interesses, vrienden, familie en kennissen.
Hij dacht er anders over en is medicijnen gaan studeren in Sevilla.
Als hobby!
Enkele weken geleden studeerde hij af.
Hierbij enkele foto's van zijn graduatie.
De kalende, snordragende man is Rafael.

Voor mijn vorig artikeltje over onze vriend KLIK HIER

DQ
.