Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

dinsdag 6 november 2007

Melilla

Melilla, is een Spaanse exclave, en één van de twee autonome steden van Spanje. Melilla ligt in het noorden van Marokko, aan de Middellandse Zee, en heeft een inwonertal van iets meer dan 65.000.

De economie van de stad draait op de voedingsmiddelenindustrie, visserij en visverwerkende industrie (conserven). Verder is het toerisme een belangrijke bron van inkomsten voor de stad.

De oude stad is door 6e-eeuwse muren omgeven en ligt ± 30 m hoger dan de nieuwe stad. Het stedelijk museum bevat archeologische vondsten van de stad.

Melilla is een vrijhaven sinds 1863. Het werd veroverd in 1497 door de Spanjaard Don Pedro de Estopiñán voor het Huis van Medina Sidonia, en ligt op de Fenicische handelsnederzetting Rusadir. Marokko beschouwt Melilla, de westelijker gelegen vestingstad Ceuta en zeven onbewoonde eilandjes voor de Noord-Afrikaanse kust - samen de zogeheten Plazas de soberanía - als bezet Marokkaans grondgebied.

Aldus een beschrijving uit Wikipedia.nl

Op dit moment kijk ik naar een directe uitzending uit de stad via de satelliet.

Het Spaanse koningspaar bezoekt de stad, onder groot protest van Marokko.

Ik heb zelden zulk enthousiasme gezien.

Een zee van vlaggen en ontroering.

Bijzonder om te zien.

-

Geen opmerkingen: