Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

dinsdag 6 november 2007

Fijngevoelig.

Uit TUBANTIA:



Felicitatiebrief van zwarte kraai.

Bewoners uit Capelle aan den IJssel die 65 werden, kregen op hun verjaardag een felicitatiebrief van de plaatselijke uitvaartondernemer met de aanbeveling nu toch snel eens de begrafenis te regelen.


Een van de grotere uitvaartondernemers in de regio Rotterdam stuurt bij wijze van proef mensen die 65 jaar worden een aanbeveling om geld te investeren in hun naderende uitvaart.

In een op naam gestelde brief wordt de jarige eerst gefeliciteerd, waarna hem of haar op het hart wordt gedrukt dat het misschien toch wel verstandig is om vanaf nu geld opzij te leggen voor de aankomende begrafenis.

De betrokken uitvaartondernemer, Van der Spek uit Capelle aan den IJssel, zegt als proef ongeveer tweehonderd 65-jarigen op deze manier te hebben aangeschreven. De exacte namen en adressen van de jubilarissen zijn geleverd via een reclamebureau, die de gegevens zou hebben gekocht.

Rauw op dak

De opmerkelijke mailing blijkt niet bij alle ontvangers in goede aarde te zijn gevallen.

"Dit komt me rauw op m'n dak vallen. Ik vind dit hoogst ongepast: op een moment dat ik als 65-jarige van het leven ga genieten, valt er een persoonlijke brief van een begrafenisondernemer in de bus, waarin hij stelt dat mijn naderende uitvaart een flinke bom duiten kan gaan kosten", aldus een boze Piet de Kramer uit Krimpen aan den IJssel.

De Kramer vindt het schrijven nogal confronterend. "Ik heb toevallig net een aantal familieleden en goede vrienden verloren. Natuurlijk gaan we allemaal dood, maar dit is dan wel even heftig. Bovendien ben ik niet blij dat ze kennelijk zomaar aan mijn gegevens zijn gekomen, inclusief het feit dat ik binnenkort 65 wordt."

Eigenaar Cees van der Spek van de gelijknamige uitvaartonderneming zegt in een reactie geenszins de bedoeling te hebben gehad om mensen te choqueren of voor het hoofd te willen stoten.

"Wij weten als geen ander dat dit soort zaken bij sommige mensen uiterst gevoelig ligt. Ik kan me de irritatie dan ook best indenken, maar nogmaals, we willen niemand krenken."

Van der Spek zegt dat het bedrijf voor het eerst een dergelijke persoonlijke brief heeft verstuurd. De 65-jarigen zijn uitgekozen, omdat mensen op die leeftijd vaak over wat extra geld beschikken, zoals bijvoorbeeld bij het vrijkomen van een koopsompolis.

"Na overleg met ons reclamebureau dachten we, dat het misschien een goed moment was om de mensen warm te laten lopen voor ons depositofonds, waaruit uiteindelijk de begrafenis wordt betaald."

Excuses

Onder aan de brief staat overigens nog in kleine letters, dat de Capelse begrafenisondernemer zich excuseert als het schrijven op een ongepast moment wordt bezorgd.

"Wij kunnen natuurlijk niet weten, of iemand nét is overleden of in een terminaal stadium verkeert. Vandaar deze regeltjes", stelt Van der Spek.

Voor Krimpenaar Piet de Kramer is een dergelijk excuus grote onzin. "Dat staat onderaan op een tweede vel. Het leed is dan al geschied."

Geen opmerkingen: