Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

vrijdag 18 januari 2008

Seepse zaken

Via, via hoorde ik:
"Nou, nou, die Sebo is ook erg op de Christelijke toer......"
Waarop ik niet anders kan reageren dan met:
"misschien is hij voor het eerst van z'n leven echt gelukkig".
Wel is dit aanleiding voor mij om er eens over na te denken wat voor indruk een log als dat van Sebo maakt op iemand die niets van het christelijke geloof afweet, die nooit in een kerk is geweest, die nooit een Bijbel van binnen heeft gezien en eigenlijk niet goed weet wat een Christen is, er bovendien mogelijk een niet al te hoge pet van op heeft (begrijpelijk).
(Overigens, ik heb een gewone pet, een lage, en hij zit al jaaaaren prettig, zeker met tegenslagen zoals daar zijn: regen, sneeuw e.d. Wel oppassen met wind! Dag pet!)
Het is best moeilijk voor mij om me in zo iemand te verplaatsen.
Samen met brood is het geloof me met pap en paplepel ingegoten waardoor de taal me erg vertrouwd voor komt.

Ik denk dat Sebo niet aan het evangeliseren is, niet aan het zieltjes winnen is maar gewoon een verslag geeft van zijn belevenissen.
Laat je dus niet afschrikken door een taal die zweverig over kan komen.
Ik kan getuigen dat Sebo nog steeds met z'n stevige benen in de stevige klei staat.
Dat hij wel afgevallen is (klasse!), moeite heeft met het afzweren van het rokertje (brrrr) en nog steeds een wijntje of biertje lust (lekker).

Kijk........., het moet wel gezellig blijven natuurlijk.

DQ

.

Geen opmerkingen: