Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

maandag 3 december 2007

Zondag. Italië, Spanje


Een onstuimige zondag.
Buiten, niet binnen.
Met een klap blies de storm een stoel omver.
's Morgens zag het er naar uit dat de voorspellers ongelijk zouden krijgen maar toekomstvoorspelling blijkt toch mogelijk.
Op dit moment, maandagmorgen, zie ik een blauwe lucht maar een uurtje geleden somberde de regen naar beneden.
Kortom een genoeglijke rustige zondag die we samen filmkijkend hebben doorgebracht.
We hebben (daar gaat ie weer.......) Don Camillo gekeken.
De eerste twee films.
Voor mij de zoveelste keer, voor Marijke de eerste keer.
Het zijn zwart-wit films en dat moet vooral zo blijven.
Heb gehoord dat er ingekleurde versies in omloop zijn.
Voor mij hoeft dat niet.
Zwart-wit geeft een extra dimensie aan het verhaal.

Het gevolg van een rustige binnenwaarts gerichte zondag is natuurlijk wel dat er niets gebeurd waar wat over te schrijven valt.
Het kan altijd wel natuurlijk bijv. naar aanleiding van het journaal, maar zelfs dat heb ik, zeer ongebruikelijk, niet gezien.

-
Xandra leverde de volgende bijdrage aan het log:

de wind ruist door de nieuwbouwwijk
de tuin sopt
de brievenbus klettert
ik lees
fleese trui aan, joggingbroek
dekentje over me heen
tikje keelpijn
en toch
heerlijk
(lees de kracht van het NU, van Tolle: zou dat t zijn? ;-) )

Bij mij ruiste de storm door de oudbouwwijk.
De fleese trui en joggingbroek had ik ook niet aan, dekentje was niet nodig en keelpijn had ik ook niet maar met het "heerlijk" ben ik het eens.
Het boek ken ik niet .
Ik zal de geïnteresseerde met een klik naar de beschrijving leiden

KLIK HIER

-
Zojuist kreeg ik een telefoontje van Melody, onze dochter, uit Italië.
Ze was voor de tandarts in Fano.
Fano is een leuke oude stad zuidelijk van Pesaro aan de Adriatische kust.
Een kaartje van de omgeving staat elders op het log.
Door haar geregelde tandartsbezoek hebben we Fano leren kennen.
Men is daar heel zorgvuldig met het verleden omgegaan waardoor er nog vele Romeinse overblijfselen te zien zien.
Ooit heb ik er veel foto's gemaakt en zal er t.z.t. enkelen op mijn log zetten.
Het jasje voor Boris, de hond van Marijke, is afkomstig uit Fano.
Foto staat ergens in de rechter kolom.
Melody vertelde dat ze een nieuw mooi stadje bij haar in de buurt heeft ontdekt.
San Giovanni.
We zijn er geregeld geweest om naar Lidll te gaan maar aangezien de winkel ergens buitenaf staat hebben we nooit ontdekt hoe leuk het stadje is.
Mooi om te weten voor een volgend bezoek, met de camera in de aanslag.

Italië is een prachtig land met een boeiende historie maar met een inzichzelf gekeerde bevolking.
Een eigenschap die het gemeen heeft met vele andere grote landen.
In Amerika wist 40% van de bevolking niet aan te geven waar Amerika, het eigen land, ligt.

Persoonlijk zou ik veel liever in Spanje wonen dan in Italië maar, wauw wauw, wat een interessant land.
Dat is Spanje natuurlijk ook en de geschiedenis van beide landen is voor een gedeelte in elkaar geweven.
Hoorde dat er ergens in het noorden van Italië nog een Spaans-achtige taal wordt gesproken.
De Romeinen hebben ooit in Spanje gezeten en twee Romeinse keizers kwamen zelfs uit Italica bij Sevilla. Ruïnes van deze stad zijn te bezoeken. Helaas heb ik daar nog niet de gelegenheid voor gehad. Italica bracht onder andere de keizers Trajanus en Hadrianus voort.

Ken je Sevilla?
Niet?
Ga er heen, maar niet in hartje zomer met z'n 45 tot 50 graden in de schaduw.
Ik ben er wel eens 's avonds laat aangekomen en toen was het er nog 42 graden.
Prachtige en buitengewoon boeiende stad waar alle Spaanse stereotypen samen komen.
Vurig, uitbundig, flamenco, katholiek, historie enz. enz.
Absolute aanrader en je enthousiaste beschrijving zal ik graag opnemen in mijn log.

Ken je Andalucía?
Niet?
Ga er heen, maar niet in hartje zomer met z'n 45 tot 50 graden in de schaduw.
Absolute aanrader en je enthousiaste beschrijving zal ik graag opnemen in mijn log.

Ik ga me be-koffiën.

DQ
-

Geen opmerkingen: