Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

woensdag 12 december 2007

Concertgebouworkest -> Lucas Macías Navarro


Jaren geleden heb ik op verzoek van een collega van mijn zwager Ben in Valverde del Camino een brief van het conservatorium van Genève vertaald.
Daarin stond vermeld dat zijn zoon als student was aangenomen.



Sinds begin december werkt hij als solohoboïst bij het Concertgebouworkest in Amsterdam.
Zojuist heb ik hem met behulp van Ben (mijn Spaans is voldoende om het gesprek in grote lijnen te volgen, spreken is een andere zaak) via Skype gesproken.
Was een bijzonder leuk gesprek.
Hieronder geef ik zijn CV weer zoals vermeld op de website van het concertgebouw:


Voornaam: Lucas
Achternaam: Macías Navarro

Instrument: hobo

biografie:
Lucas Macías Navarro is per 1 december 2007 solohoboïst van het Koninklijk Concertgebouworkest. Hij was leerling van Heinz Holliger aan de Musikhochschule Freiburg en van Maurice Bourgue aan het conservatorium van Genève. Ook studeerde hij aan de Orchester-Akademie der Berliner Philharmoniker – ook ‘Von Karajan-academie’ genaamd. Tijdens zijn studie speelde de jonge Spanjaard in het Gustav Mahler Jugendorchester onder leiding van Claudio Abbado, Seiji Ozawa en Pierre Boulez. In 2003 won Lucas Macías Navarro het internationale hoboconcours Giuseppe Tomassini in Italië en in 2006 de eerste prijs en speciale Mozart-prijs van het internationale concours van de Sony Music Foundation in Tokio. Door heel Europa trad hij op tijdens bekende festivals als de Berliner Festwoche en het Mozartfest in Würzburg. Als eerste hoboïst speelde hij onder meer bij het Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks in München, het orkest van de Accademia di Santa Cecilia, het Luzern Festival Orkest, het Münchener Kammerorchester en het Chamber Orchestra of Europe. Sinds 2004 is hij solohoboïst van het Orchestra Mozart in Bologna onder leiding van Claudio Abbado. Tot voor kort was hij bovendien solohoboïst van het Orchestre de Chambre de Lausanne. Lucas Macías Navarro doceert aan het conservatorium van Zaragoza in Spanje.

KLIK HIER voor site.

-

Geen opmerkingen: