Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

donderdag 1 november 2007

Rond

Sommige zaken maken voor mij de geschiedenis rond en compleet.
In mijn geval weet ik twee dingen die verduidelijken wat ik bedoel.

Zoals inmiddels bekend, ben ik in Alkmaar opgegroeid.
Ik was net 16 jaar toen ik naar Hengelo, móest, verhuizen.
Een tamelijk kritische leeftijd qua vriend(in)schappen e.d.
Sinds die tijd probeerde ik elk jaar minimaal één keer naar Alkmaar te gaan.
Daar heb ik uiteindelijk ook mijn vrouw vandaan gehaald, waar ik overigens bij in de klas gezeten schijn te hebben.
Een hele tijd heb ik in tamelijk moeilijke privé omstandigheden gezeten.
In die periode vertelde Sebo me dat zijn zuster naar Alkmaar zou gaan verhuizen.
Dat voelde toen al als bijzonder.
Helemaal toen bleek dat ze enkele honderden meters zou gaan wonen van mijn ouderlijk huis.
Voor mij maakte dat een cirkel rond.

Tweede opvallende gebeurtenis.
Toen wij de laatste keer in Spanje, Valverde del Camino, waren ontmoetten we een Nederlander die in dat dorp een tweede huis had gekocht.
Nu is Valverde bepaald geen spectaculair dorp.
Slechts door toeval kwam hij daar terecht.
Hij woont in Amsterdam, heeft cultuurgeschiedenis gestudeerd en schrijft o.a. boeken over Amsterdam.
Tijdens ons gesprek kwamen we tot de ontdekking dat hij in De Bataafse Kamp op school is gegaan.
Die school ligt hier slechts enkele tientallen meters vandaan en kan ik uit het raam zien.
Op zijn minst, merkwaardig.

Ik vraag me af of we wel oog genoeg hebben voor dit soort zaken.
Waarschijnlijk vallen ons de kleinere zaken niet eens op.

-

Geen opmerkingen: