Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

donderdag 1 november 2007

Sprong in het heelal -->

Honderd jaar geleden, ik was toen een jaar of 14, werd voor de radio een driedelige hoorspelserie genaamd "Sprong in het heelal" uitgezonden.
Dit was nog in het prenatale TV tijdperk.
Het hoorspel had een geweldige impact want de straten waren tijdens de uitzending een stuk leger.
Ook ik was bibberend van de spanning aan de radio gekluisterd.
Prachtig.
De geluiden waren geweldig en maakten op de luisteraar een diepe indruk.
We zijn nu veel gewend maar de geluiden zijn nog steeds erg goed.
In die tijd was er nog geen sprake van ruimtevaart maar fantasieën waren er in overvloed.

Mijn oudste dochter Moniek, die toen nog thuis woonde, had mijn verhalen aangehoord en is op zoek gegaan.
Hoe ze het klaarspeelde weet ik niet meer maar het is haar gelukt om de serie op band te bemachtigen.
Zij het voor een behoorlijk bedrag.
Ik ben haar er nog dankbaar voor.

Het leuke is dat de serie nog steeds de moeite van het beluisteren waard is.
Alles is wat trager dan nu en de techniek waarvan sprake is is achterhaald maar het verhaal en de geluiden spreken nog steeds tot de verbeelding.
Moniek en Melody luisteren nog geregeld.
De laatste twee series heb ik enige weken geleden weer met veel genoegen beluisterd.
De afleveringen zijn audiotechnisch door liefhebbers opgeknapt en in MP3 bestanden gegoten.
Ze zijn ergens op Internet te vinden.

Helaas zijn er enkele afleveringen van de eerste serie:
"Operatie Luna" verloren gegaan.
De overige series heten:
Het Marsmysterie en Mars slaat toe.
Via Internet zijn de boeken ook nog wel te achterhalen.

Een beschrijving van de hoorspelen en de muziek zijn te lezen op Wikipedia waarvan ik de link aan de Titel heb gekoppeld.
Een ieder kan ik de serie van harte aanbevelen. Ook aan niet technisch geinteresseerden!
De techniek is eigenlijk slechts bijzaak en nodig voor het verhaal.

-

1 opmerking:

Drentse Tukker zei

Heb besloten om komende dinsdag alle delen te beluisteren, terwijl ik bezig ben in m'n log