Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

zaterdag 13 september 2008

Synchronisme

Per abuis is waarschijnlijk het doek‘Moeder en Kind’ van Fernand Léger uit 1921 met een waarde van 3 miljoen naar vuilverbranding gegaan.
Dat is een onvoorstelbare vergissing.
Er is een heel artikel over te schrijven.
Iets dat ik niet doe omdat ik het over iets anders wil hebben.

Het is me al heel vaak opgevallen dat er zaken als het ware synchroon lopen.
Geregeld komt het voor dat ik op het moment dat ik een woord of uitdrukking lees precies het zelfde voor de radio hoor.
Bij hele gangbare woorden kan ik me goed voorstellen dat zoiets gebeurd.
Maar het komt ook geregeld voor bij heel ongebruikelijke begrippen.

De uitdrukking "moeder en kind" is bepaald geen ongebruikelijke uitdrukking.
Toch kreeg ik een schok toen ik het zojuist hoorde op precies het moment dat ik het op Internet las.
Wel in een totaal andere context.
Er is verschil tussen de naam van een schilderwerk en de verhouding van een moeder die in de gevangenis zit en haar kind.
De uitdrukking was hetzelfde "Moeder en Kind".

DQ
.

Geen opmerkingen: