Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

woensdag 13 augustus 2008

Shabat Shalom

Het is bekend hoe ik denk over het gedrag van de Joden in Israël.
Het is racistisch en onderdrukkend.
Palestijnen lijden.
Christenen hebben het vaak niet gemakkelijk.
Het lijkt wel of de Israëliërs hun geschiedenis zijn vergeten.

Maar, hoe zou ik zijn als ik opgegroeid zou zijn in Israël?
Zou ik me druk maken over gestolen land en huizen?
Ik weet het niet.
Het valt niet mee om je los te maken van de ideeën waar mee je bent opgeroeid en waar je nog steeds mee te maken hebt.

Mijn bedenkingen en bezorgdheid doen echter niets af van het feit dat het Joodse volk een bijzonder volk is met een bijzondere achtergrond en een bijzondere geschiedenis in een bijzonder land.
Vandaar dit filmpje.

DQ

Geen opmerkingen: