Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

donderdag 6 december 2007

Donderdagmorgen

Donderdagmorgen rond 10 uur.

Herfst 2007
De kachel is uit en de buitendeur staat open.
Op dit moment is het een graad of 9 buiten.
Binnen 14 graden, dat is te koud om het zonder kachel te doen.
Dikke kleding stelt 't aansteken uit maar niet af.
Later in de morgen zal ik kolen in de thermostaat werpen.

Geen schokkende dingen meegemaakt, al zijn er schokkende zaken genoeg te bekijken of te lezen.
Soms is het beter om je tijdelijk een beetje af te schermen.
Schokkend leed in schokkende hoeveelheden schokt weinig meer.
Ik begrijp dat het over het geheel genomen, economisch gezien, vrij goed gaat in Afrika.
Ik zeg nadrukkelijk: over het geheel genomen.........
Door de verhalen en beelden die me uit het verleden bekend zijn en beelden die nu nog steeds te zien zijn ben ik zo geprogrammeerd geraakt dat ik, denkend aan Afrika , alleen maar ellende voor me zie.
En dan voornamelijk aan ellende die mensen elkaar aan doen.
Inmiddels is het voor de lezer duidelijk dat dit een thema is dat me zeer na aan het hart ligt.
Natuurrampen zijn afschuwelijk en er moet van alles aan gedaan worden om schade te voorkomen en te herstellen.
Dat wat mensen elkaar aan doen zou niet moeten kunnen.
Wel hersens maar geen verstand.
Misschien is de verklaring wel dat de mensheid ook een natuurramp is.

Gistermiddag even de beentjes in de stad gestrekt.
( Zie je het voor je?)
Op de markt is men bezig een tijdelijke ijsbaan op te stellen.
Een leuk en gezellig alternatief voor ijsvrije winters.
Twee jaar geleden heb ik me , samen met de kleinkinderen, nog op het ijs gewaagd.
Nadat moed het had gewonnen van angst lukte het zowaar nog (een beetje).
Dat gaf voldoening, pijn in de onderdanen en plezier bij de kids.

Een kunstwinkel annex lijstenmakerij is verplaatst van rechts van mij naar schuin tegenover mij, gezien vanuit mijn positie achter de PC.
Omdat ik op twee verschillende manieren naar de stad kan lopen kwam ik er toen en kom ik er nu geregeld langs.
De jonge eigenares van de zaak en ik zwaaien altijd naar elkaar, dus ben ik de zaak maar eens binnen gestapt voor een kleine kennismaking en een praatje.
Leuke ontmoetingen zijn dit soort dingen.
Heb altijd respect voor mensen die een stuk zekerheid, zoals bijv. een eigen huis, laten varen om een onzekere, maar gewenste toekomst, in te stappen.
Eén gedeelte van de zaak is ingericht als toonzaal voor moderne kunst en is door het grote etalageraam ook van buitenaf goed te zien, in het andere deel is de lijstenmakerij.
Zelf heb ik niets met moderne kunst al vind ik de huidige, zeer kleurrijke, expositie wel leuk en vrolijk.

In de loop van de tijd heb ik enkele kunstenaars leren kennen.
Ik snap de kunst vaak niet maar vind het wereldje wel leuk.
Vroeger heb ik veel getekend misschien moet ik dat weer gaan doen.

Deze feestmaand krijg ik het erg druk.
Ben bang dat er weinig of niets nieuws gelogd zal worden.
Ik zie wel..........

DQ
-

Geen opmerkingen: