Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

vrijdag 30 november 2007

Wapens in Amerika

Bij collega blokker Drentestukker kwam ik een artikeltje tegen over de wapenlobby in Amerika.
In onze Nederlandse ogen is het wapen bezit in dat land een volstrekt onbegrijpelijke zaak.
In Amerika heeft het alles te maken met volwassenheid en gevoel voor vrijheid en verdediging daarvan. Zo zag ik laatst dat iemand voor z'n 21e verjaardag van de Pinkstergemeente, waar hij lid van is, een handvuurwapen kreeg.

Cultuur is machtig, machtiger dan we vaak beseffen.
Wat als ik daar was opgegroeid?
Hoogstwaarschijnlijk zou ik het volstrekt normaal vinden.
Het losmaken van eigen cultuur is buitengewoon moeilijk.
Eerst moet je zien dat er iets mis is (moeilijk) en vervolgens moet je er afstand van nemen.
Voelt bijna als verraad.
Opmerkelijk is dat in deze geweldscultuur, zo voel ik dat vanuit mijn eigen cultuur nu eenmaal, wapens normaal zijn maar sex taboe.

DQ

-

Geen opmerkingen: