Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

woensdag 31 oktober 2007

Rocio e.a.


Zowel Sebo als ik hebben het in onze logs wel eens over Andalucía. Om enig idee te geven, hierbij een klein stukje van de kaart van Andalucía. Helemaal links staan de letters LVA. Dat komt nog van de havenstad Huelva waar Columbus zijn reizen begon. De rode weg daar vandaan naar boven leidt naar het dorp waar wij verblijven, Valverde del Camino. Hiervan staat er een filmpje op mijn log. Van Huelva naar Sevilla staat foutief een waterweg aangegeven. Bijna op de helft van die "waterweg" gaat een groen weggetje naar beneden. Daar kom je El Rocio tegen. Het dorp waar de bedevaarttocht eindigt. Een jaar lang is het een stoffig nietszeggend en stil dorpje. Dán is het bruizend van leven door duizenden pelgrimgangers. Nog zuidelijker ligt het wereldberoemde natuurpark: Parque Nacional De Doñana.
Voor de níetkenners, Andalucía is het zuidelijk gedeelte van Spanje en wordt wel eens, geheel tegen de zin van andere Spanjaarden, gezien als het échte Spanje.

-

Geen opmerkingen: