Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

vrijdag 25 februari 2011

Het Café

Een paar dagen geleden ben ik naar het café geweest.
Ik weet dat velen, ook van mijn lezers, niet begrijpen wat ik daar zoek.
Nou, ik zoek er niets en je hebt volledig gelijk als je zegt dat het daar ongezond is.
Roken en drinken.
Bovendien kan ik er aan toevoegen dat het nog hartstikke ongezond voor de portemonnee is ook.
Maar ik kan je verzekeren dat het prettig is om daar zo af en toe met bekenden en zeker met goede vrienden te zijn.

Zeker het blijft ongezond.
Voor het lichaam maar zeer gezond voor de geest.
Hoe komt dat?
Dat is moeilijk uit te leggen.
Kennelijk hangt er toch een dusdanig ongedwongen sfeer in een dergelijk etablissement dat de geest verkwikt wordt.
Dat kan, maar hoeft niet, tot gevolg hebben dat je "geestelijk" behoorlijk de diepte in kunt gaan.
Samen met je vrienden.
En dat is zeer bevrijdend.
Het kan ook tot gevolg hebben dat hetzelfde gebeurd met anderen, onbekenden, waarmee je in gesprek komt.
Maar over het algemeen is het gewoon de gezelligheid die de moeite waard is.

Mensen die dit niet kennen hebben waarschijnlijk moeite zich hier iets bij voor te stellen.
Voor hen blijven er maar twee dingen over:

A: Geloof me.
B: Geloof me niet.
Zo simpel is dat.

Voor vele bezoekers is een café een tweede huiskamer.
Misschien zelfs wel de eerste.
Er zijn veel mensen die alleen en/of eenzaam zijn.
Je kunt daar een oordeel over hebben maar je kunt je tevens afvragen hoe het met hen zou zijn als zo'n "huiskamer" er niet zou zijn.
Er is toch een zekere ongedwongen controle en dat kan geen kwaad.

Zelf heb ik niet dat huiskamer gevoel.
Heb dat ook niet nodig, kan me uitstekend in mijn eigen kamer vermaken.
Daarom ligt mijn gemiddeld café bezoek op slechts 2 á 3 keer per maand.

Wel benadruk ik dat het gerook een erg groot probleem is.
Het is slecht voor het lichaam en ik kan er slecht tegen.
Bovendien stinken de kleren daarna verschrikkelijk.
Natuurlijk, er zijn cafés waar tegenwoordig niet wordt gerookt.
En dat is een stuk gezonder, alleen in het bezoek aan een café zit ook een stuk traditie.
Dat laat je maar voor een gedeelte vallen.
Verder moet je natuurlijk oppassen dat je niet teveel drinkt.
De gezelligheid van nu heeft dan gevolgen voor de gezelligheid, of het gebrek daar aan, van morgen.

Nu neem ik een droppie en ga via Spotify naar Johnny Cash luisteren.

DQ
.

Geen opmerkingen: