Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

dinsdag 29 januari 2008

Xandra reageerde op één van mijn berichten.

Ha oompie,

Dank voor je reactie.
Blogs zijn er ook voor om de discussie aan te gaan toch?

Uiteraard gun ik ook iedereen het beste en is het zo vaak niet eerlijk verdeeld.
Mijn politieke kijk zit meer aan de liberale kant.

Als ik al die jonge mensen zie die ik tijdens mijn werk als re-integratie adviseur begeleidde en weigerden te werken omdat zij dan nauwelijks meer verdienden dan hun bijstand maakte mij dat wel eens erg boos:
a. om hun houding en
b. omdat het verschil tussen een baan als productiemedewerker en een bijstanduitkering er nauwelijks was.
c. omdat zij niks deden terwijl anderen hierdoor dubbelhard moeten werken (belasting enzo).
Die liepen dan de hele dag te lanterfanten, kwamen in aanraking met justitie, drugs e.d.
Heel triest.

Jij weet er alles van vanuit jouw werk.
Heel complex natuurlijk want hun omgeving en familie had ook nooit gewerkt, schulden van 30.000 euro geen uitzondering, justitieverleden waardoor veel banen niet in aanmerking kwamen…..
Dan kom je er natuurlijk niet zo 1-2-3 uit.

Nu heb ik het niet over de vele mensen die ik gezien heb die psychisch en of lichamelijk echt niet meer in staat waren tot werken.
En dat alles in Amsterdam Oost (een van de probeemwijken).
HIV positief, prostituees, drugsdealers, psychisch helemaal van de wereld…iedereen met zijn of haar verhaal.
En die Turkse moeder die persé postbezorger bij TNT wilde worden.
Ze moest eerst nog wel leren fietsen ;-).
Of die fobische meneer die heel geïsoleerd leefde en die elke week op de training kwam, als oefening; dat hadden wij zo afgesproken; en dat had werkelijk niks met het leren solliciteren te maken; maar met het leren ergens heen te gaan met vreemde mensen en dan trots zijn als hij niet voortijdig de les uit vluchtte..

Kijk dat raakte me.

Groeten, Xan

===============

Ave Xan

Fijn zo'n reactie te ontvangen.
Dat zou meer moeten gebeuren.
Maar ja, er wordt nou eenmaal meer gelezen dan geschreven en dat is een gegeven.
Discussies zetten je op scherp en brengt je op ideëen.
Heerlijk.

Groetjes, Oompie Johan

Geen opmerkingen: