Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

dinsdag 29 januari 2008

Aanbiedingen

Afgelopen weekend had Hans Anders hier in Hengelo een leuke bril-aanbieding.
Dit ter gelegenheid van de verplaatsing van de winkel.
Omdat ik het prettig vind om een reserve bril te hebben ben ik naar de winkel gestapt om gebruik te maken van de aanbieding.
Op weg naar huis kwam ik in de etalage van een winkel een andere aanbieding tegen:
Bij aankoop van twee stuks, de tweede half geld.
Je kent dit soort reclame kreten wel.

Mijn moeder, die weinig geld ter beschikking had, had al problemen met dit soort akties.
Het betekent n.l. dat mensen die wat geld hebben gebruik kunnen maken van voordelen.
Mijn moeder kon dat niet.
We zijn nu zeer veel jaren verder en er is weinig veranderd.
Nog steeds is het zo dat voor mensen die het al wat beter hebben de voordeeltjes makkelijker te grijpen zijn.
In het geval van de bril is het voor mij extra duidelijk omdat ik mensen ken die niet kunnen profiteren.
Het doet me denken aan de onrechtvaardigheid die je vindt bij loonsverhogingen van zoveel procent.
Dus, hoe meer geld je verdient hoe groter de verhoging is.

Hoe beter je portomonee gevuld is, hoe beter je verzekerd bent.
Wat betekent een eigen risico voor hen die niet eens merken dat het geld wordt uitgegeven?
Wat betekent het voor iemand waar het een groot bedrag voor is?
Logisch dat mensen met een dunnere portomonee gemiddeld minder oud worden.

Zij die dit log al enige tijd volgen weten dat ik slecht tegen onrechtvaardigheden kan.
Het leven is op zich al niet rechtvaardig.
In de natuur bestaat geen rechtvaardigheid.
Het is een menselijk begrip maar ik neem aan dat iedereen weet wat er mee wordt bedoeld.
Mensen zijn beperkt rechtvaardig.
Ze zijn immers ook onderdeel van de natuur.

Al schrijvende bedenk ik me dat het mogelijk is dat mijn felheid, en teleurstelling, naar Christenen en de z.g.n. Christelijke politiek daar vandaan komt.
Juist van Christenen, volgelingen van Christus, zou je juist rechtvaardigheid mogen verwachten.
Zij zouden zich extra bewust moeten zijn van hun beperkingen.

DQ

.

Geen opmerkingen: