Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

vrijdag 17 juni 2022

Debatteren

In een debat tussen twee partijen zie je heel vaak dat men de stellingen die men betrokken heeft blijft verdedigen.
Ondanks dat men met goede bedoelingen het debat is in gegaan.
Hoe kan dat?
Naar mijn mening komt dit omdat onderliggend emoties de discussies sturen.
Vervolgens worden rationeel klinkende argumenten gebruikt om de eigen stelling, lees emoties, te bewijzen.
Een onbewust proces.

Fatsoen, toegevendheid en wederzijds respect is noodzakelijk om tot samenwerking te komen.

Eigen keuze mogelijkheden zijn beperkt.
Ik zal onmogelijk op een rechtse partij kunnen stemmen.
Daar gebruik ik argumenten voor.
Maar de achterliggende reden zijn mijn emoties die op hun beurt weer door mijn karakter worden bepaald.

Geen opmerkingen: