Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

dinsdag 1 februari 2022

Plastic verpakkingen

Het was weer zover.
De lader van mijn telefoon had de electronische geest gegeven.
Een nieuwe moest worden aangeschaft.

En geluk bij een ongeluk, de winkel waar ik moest zijn zou stoppen en daarom ging alles voor de helft van de prijs de deur uit.

Thuis gekomen de lader kritisch bekeken.
Dat wil zeggen, door het doorzichtige harde plastic heen.
Heel veel gevangen (Chinese) lucht in een belachelijk grote harde plastic gevangenis.

Om de lader te ontbloten was stevig gereedschap nodig.
Een gewone huis- tuin en keukenschaar zou het verliezen van het harde plastic.
Gelukkig hakte ik vaker met dit bijltje.
Een bijl was niet nodig maar een hele sterkte hobbyschaar wel.
En die stond tussen mijn verzameling gereedschap.

Zo, ruimte op de werkbank vrij gemaakt en de operatie kon beginnen.
Nog een mazzel dat ik jong ben (was) en sterke handen heb (had).
Mouwen opgestroopt en met tong tussen de tanden en lippen, leesbril op de kop, het karwei aangevat en......
Voltooid!

Daar zit je dan.
Met keihard plastic en een stuk papier in de knuisjes.
Wat een drama.
Wat een onnodige verpesting van materiaal en milieu.

Enfin, de oplossing is simpel.
We kunnen de plastic troep gewoon in de oceaan smijten.
Opgelost!

Helaas plastic lost niet op.
En zeker niet zonder de nodige schade aan te richten.

Menselijk vernuft houdt op zodra de buit binnen is.

Geen opmerkingen: