Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

zaterdag 4 september 2021

Pijn en cultuur

Bij het lezen over verschrikkelijke zaken in het verleden wordt vaak gezegd dat je het moet zien in het licht van die tijd.
Bij het vernemen van afschuwelijke zaken in het heden wordt vaak gezegd dat je het moet zien binnen het kader van die cultuur.
Allemaal waar als mogelijke verklaring.
Maar verklaringen zijn nooit excuses.
Wat inherent slecht is, blijft slecht. 
Ondanks verklaringen of excuses.

In het klein gaat dit ook op.
Als je kind lijdt onder jouw drukke bezigheden, er moet immers brood op de plank komen, dan is dat wel waar maar nooit een excuus.
Als dat kind er als volwassene nog last van heeft dan kan zij/hij misschien de verklaring begrijpen maar de pijn blijft.
Je voelt dat je in de steek gelaten bent.
Een excuus zal die pijn niet wegnemen.
.

Geen opmerkingen: