Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

zaterdag 4 september 2021

Hoofdbedekking

Gezichtsbedekkende kleding.
Ik vind het onprettig.
Onderdrukking van vrouwen?
Ja en nee.
Er zijn ongetwijfeld vrouwen die er heel bewust zelf voor kiezen.
Die vinden en voelen dat het bij hun geloof en cultuur hoort.
En daar ontstaat de botsing.
De botsing van culturen.

De kant die ik nooit hoor is de beleving van de vrouwen zelf.
Hoe voelt het als je je hele volwassen leven met zo'n ding hebt gelopen en dat plotseling gedwongen niet meer mag.
Hoe naakt en onbeschermd voel je je dan?
Durf je dan de straat nog wel op?
Ik kan me voorstellen dat je dan thuis blijft en nooit de deur meer uitkomt.

Ook de vrouwen, en mannen, die schreeuwen dat gezichtsbedekkende kleding het symbool is van onderdrukking door de man zouden zich dit aan moeten trekken.

Zoals in zo vele zaken zijn inleving en nuances zoek.
En lastig om je daarmee bezig te houden.

.

Geen opmerkingen: