Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

dinsdag 7 mei 2019

God en wij

Er wordt, heel begrijpelijk, gezegd dat God niet kan bestaan anders zou er nooit zoveel ellende zijn.
Nu gaat het mij er niet om God, geloof of religie te bewijzen.
Dat lijkt me onmogelijk.
Bovendien als je God zou kunnen bewijzen is het per definitie geen geloof meer.

We wonen op een "levende" planeet.
Hoe logisch dat mensen slachtoffer kunnen worden van natuurgeweld.
Een geweld dat voor de natuur zelf vaak heel goed kan zijn.
We zijn afhankelijk van de natuur.
We verprutsen de natuur.
Ze protesteert.

Onze lichamen zijn onvoorstelbaar knappe constructies.
Logisch dat er ooit iets fout gaat.

Sterven moeten we allemaal.
Stel dat iedereen blijft leven.
Onmogelijk.

We zijn gebouwd voor een snelheid van pakweg 5 km/uur.
Zelfs dan moet je voorzichtig zijn.
Over het algemeen gaan we een stuk sneller.
Logisch dat het zo af en toe fout gaat.

De mens, een denkend wezen.
Daarom kan die al de bovenstaande krachten min of meer weerstaan.
Min of meer....
Want de mens lijdt het meest onder de mens, zijn soortgenoot.

Als God bestaat.
Als God liefde is.
Is het dan terecht om Hem de schuld te geven van alle narigheden?
.

Geen opmerkingen: