Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

vrijdag 18 december 2009

Leesgenot

Links van me liggen een paar elektronica tijdschriften.
Daarboven, niet er bovenop, ligt een stapel computertijdschriften waarvan nog diverse ongelezen.
Dat krijg je als je wegens teveel aan belangstelling te weinig aan tijd hebt.
Links van beide stapeltjes liggen stapels boeken, waarvan de meesten nog niet volledig uitgelezen zijn.
Was dat wel het geval geweest dan zouden ze op een andere stapel liggen.
Voor me ligt een Bijbel met daarnaast boeken met gitaargrepen.
Rechts is de ruimte gevuld met woordenboeken.
Nederlands, Engels, Spaans en een puzzelwoordenboek.

Op Internet zijn vele boeken te downloaden in een met behulp van de computer voor mensen leesbaar formaat.
Maar lezen op een monitor is een vermoeiende bezigheid.
Ik krijg er nekpijn van.
Dan liever met een boekie in een hoekie.

Inmiddels zijn er andere mogelijkheden.
Ooit van een e-reader gehoord?
Een elektronische lezer.
Te duur eigenlijk, maar wat een oplossing!
In mijn lezer passen duizenden boeken.
Duizenden!
Niks geen gesleep meer met een koffer vol leesmateriaal als ik met vakantie ga of iets te lezen wil hebben in trein of vliegtuig.
Gewoon een handzaam dingetje ter grootte van een pocketboek.
Ideaal.
Echter, zoals aan alle mooie dingen, kleven er ook nadelen aan.
Niet elk boek is in elektronisch formaat te krijgen.
Zijn ze dat wel dan zijn ze slechts een fractie goedkoper dan het originele boek.

Op Internet zijn vele boeken te krijgen die gratis zijn omdat er geen rechten meer op zitten.
Kijk, dat maakt de zaak weer interessant.
Al zijn de meeste van die boeken in het Engels toch is er ook het nodige in het Nederlands te downloaden.

Ondanks het genot dat het apparaat biedt geloof ik niet dat het ooit boeken zal vervangen.
Een boek heeft iets, een boek is een mevrouw.
Dit is een machine, zij het een handige.

Vanmiddag geld gebracht naar de boekhandel.
Heb daarvoor in ruil een boek gekregen.
Ja, een echt boek met meer dan 400 bladzijden.
En bovendien een aanrader voor atheïst, christen en tussengelovers.
"Het christendom is zo gek nog niet"
Geschreven door de Indiër Dinesh d'Souza.
De geïnteresseerde verwijs ik naar Internet.
Heb er zelf niet naar gezocht maar daar zal er ongetwijfeld iets over te vinden zijn.

Nu hoop ik maar dat ik ergens de Bijbel in epub formaat kan vinden.
Dan stop ik dat bij de andere boeken in mijn apparaatje.

DQ
.

Geen opmerkingen: