Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

maandag 9 maart 2009

Teleurstellende discussie.

Op het weblog van Sebo is een discussie gaande onder de kop:

Teleurstellende discussie.


De kop is terecht.
Ik heb er aan meegedaan in de oprechte behoefte er een goede bijdrage aan te leveren.
Het is een teleurstellende en voor mij ook wel verdrietige ervaring geworden.
Er is al zoveel verdeeldheid in de christelijke (en andere) wereld.
Heb daar ook wel eens over geschreven en nou heb ik het nare gevoel dat ik zelf in die val van verdeeldheid ben getuimeld.

Tevens zit de teleurstelling in het feit dat ik de val zag aankomen maar geen mogelijkheid heb gezien om die te vermijden.
Pogingen daartoe faalden, helaas.
Kon er geen brug over leggen.
Ben er daarom, overigens wel met blauwe plekken, uitgeklommen, er omheen gewandeld en hard weggelopen.

Soms is een afscheid welke je met pijn in het hart van iemand neemt een besluit dat niet alleen voor eigen gemoedsrust goed is maar dat waarschijnlijk ook voor de ander is.

Voor discussie KLIK HIER

DQ
.

1 opmerking:

Wiebe zei

Ik word een beetje als de grote boze wolf afgeschilderd dus hierbij ook maar even mijn comment op Sebo's blog

"Dit bewijst dat je geen Christen bent. Jij laat je redding afhangen van je eigen juiste beslissing waarmee je aangeeft niet op Jezus te vertrouwen maar op je eigen juiste beslissing."

Dit heb ik inderdaad zeer ongelukkig geformuleerd en had ik dus niet zo mogen zeggen. Ik had moeten zeggen:
"Naar mijn idee en in mijn ogen is Johan geen Christen. Hij heeft meerdere malen aangegeven dat hij niet gelooft, zijn uitspraken op zijn eigen blog over verschillende essentiele zaken getuigen ook niet van een geloof in Jezus. Ik ben niet de rechter van zijn ziel maar ik maak me ernstig zorgen over zijn redding en om deze reden bid ik voor hem. Johan is ongetwijfeld een hele fijne kerel die zich ernstig zorgen maakt over het wereld gebeuren maar zijn gedachtengang is verre van Bijbels"
Dat is wat ik had moeten zeggen inderdaad.
Ik kan van mezelf zeggen dat ik absoluut geen wettisch Christen ben al besef ik dat dit wel zo gezien kan worden.

Als laatste wil ik nog een uitspraak quoten die ik op de radio hoorde, ter nadere overdenking:
De Bijbel gaat over Gods Zoon die ons liefheeft en deze liefde uit in genade voor Zijn kinderen en rechtvaardig oordeel over hen die niet van Hem zijn.

Ik ben me er ten diepste van bewust dat ik mezelf vaak niet genadig opstel naar velen maar
laten we altublieft het rechtvaardig oordeel niet uit het oog verliezen als we over Hem spreken.
Ik ben niet de rechter over iemands ziel maar ik weet dat we geen alvergevend God hebben en dat is wat ik duidelijk wil maken aan mensen. Velen zijn te trots om zichzelf als zondig te zien en daarom moeten we de wet gebruiken als schoolmeester. Jezus deed het Paulus deed het dus waarom wij niet?