Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

dinsdag 7 oktober 2008

Kaakgegraai.

Vaak hoor ik zeggen:
"Dit Nederland is Mijn Nederland Niet meer".
Hoewel ik zelf ook vaak dat gevoel heb is het natuurlijk de vraag of het vroeger allemaal zoveel beter was.
Door de indringende aanwezigheid van de Pers in alle aspecten van de maatschappij blijft er minder verborgen dan vroeger het geval was.
Bovendien is het respect voor het 'gezag' verminderd.
Gezag moet worden verdiend en het is niet meer voldoende om een pet op te zetten of een Excellentie te zijn.

Toch denk ik dat de maatschappij is verhard.
Overal is dat waar te nemen.
Mits er goed voor wordt betaald willen we anderen helpen.
'Roeping' is een raar woord geworden, tenzij er de roep van de eigen portemonnee mee wordt bedoeld.

Wat te denken van de personeelstekorten in de zorg.
Wat te denken van managers zonder enige binding met het werk en daardoor de sfeer op de werkvloer verzieken.
Wat te denken van de enorme wachtlijsten.
Wat te denken van.........
Zo kan ik natuurlijk nog even doorgaan.
Dat doe ik niet maar wel haal ik even iemand aan die ik zo juist voor de radio hoorde.
Ze moest een afspraak maken met de kaakchirurg.
Dat kon, was geen enkel probleem.
Alleen ze moest wel 3 maanden wachten.........
Daarna heeft ze in Frankrijk een afspraak met een kaakchirurg gemaakt.
Ze kon direct geholpen worden en was voor de totale behandeling €72.00 kwijt!
Twee en zeventig Euro!!

Waarom moeten bijv. chirurgen hier zo veel verdienen?
Ze hebben lang gestudeerd.
Inderdaad.
Maar hun hersens en doorzettingsvermogen hebben ze van moedertje natuur gekregen en hun opleiding is door ons betaald.

Enfin, de zon schijnt.

DQ
.

Geen opmerkingen: