Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

dinsdag 7 december 2021

Fiets met blokken op de trappers

Vroeger toen ik nog jong en groen was had ik een step.
Ook wel autoped genoemd.
Ik pedde graag auto.
Iets groter gegroeid kreeg ik een fiets van mijn opa.
Dat maakte mij trots, ook vanwege het merk.
- Locomotief -
Mijn vriendjes bereden ook fiets.
Te grote fietsen.
Fietsen voor volwassenen.
Fietsen met dikke houten blokken op de trappers.
Het was de tijd dat fietsen niet meegroeiden met hun bestuurdertjes.
Eén fiets voor altijd.
Hoe groter de eigenaar, hoe kleiner de blokken op de trappers.
Het was de tijd zonder gaten in de broeken.
Gaten werden door moeders gedicht met lapjes stof, liefst in de zelfde kleur.
Het was niet nodig dat de buren merkten dat er geen geld was voor nieuwe broeken en fietsen.
Buren met kinderen met soortgelijk gedichte gaten in de broeken en blokken op de trappers.
Nee het was een andere tijd.
Een tijd waar liefst niet gesproken werd over tweedehands kleding.
Een tijd vlak na een pandemie zonder virus maar met de geur van oorlogskruit en dood.
Een pandemie met als vaccins en medicijnen gruwelijke moordwapens.
Zoals gezegd, een andere tijd dan nu.
Een tijd met duur gekochte gaten in  dure broeken.
De tijd met fietsen zonder blokken.
De tijd met de step.
De autoped.
Nu voor volwassenen.
En in de Kringloopwinkels tweedehandskleding.

Geen opmerkingen: