Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

maandag 27 december 2021

Blinde schapen

Dit schreef ik enkele jaren geleden.
Inmiddels is er nog zo'n gevaarlijk figuur bij gekomen.
Thierry Baudet.
--------------------------------------------------------

Ik werd wakker met een gevoel van onrust.
Misschien als gevolg van een vergeten droom.
Nu, een paar uur later, is dat gevoel er nog steeds en kan ik het duiden.
Het heeft te maken met die blonde onfatsoenlijke schreeuwlelijk.
Maar nog meer met zijn schaapjes die hem blindelings volgen.
Blinde schaapjes die het gevaar lopen brullende leeuwen te worden.

Wat is dat toch voor een neiging?
De neiging van mensen om zich bijna, of geheel, aanbiddend over te geven aan een ander feilbaar mens?
Zonder daar de gevaren van in te zien?
Zonder een blik te werpen in het verleden?

Ik weet wel dat men van het verleden niets leert, dat zelfs misbruikt.
Iets dat je nu bijvoorbeeld bij de herontdekking van Stalin in Rusland ziet gebeuren.
Eén van de grootste moordenaars uit de geschiedenis.

Nee, de politiek leert en leerde niets van de brokken in het verleden gemaakt.
Ziet dat niet.
Nog erger, wil dat niet zien.
Maar dat wil niet zeggen dat je er zelf niet iets van kunt leren.

Het is jammer dat de mensen die het van sociale partijen moeten hebben achter de meest rechtse figuur aanrennen.
Doodzonde dat de grootste linkse partij haar volgers heeft verraden.
Dat is mede een verklaring van dit feit maar verklaart niet de smerigheid van de volgers.
Hun leider neemt daar geen afstand van en bewijst daarmee wat voor figuur dat is.

Jammer mensen.
Open de ogen.
Alleen met fatsoen en mededogen kunnen we de grote problemen van nu te lijf.

Een gelukkig en voorspoedig 2022
.

Geen opmerkingen: