Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

zaterdag 22 februari 2020

Compassie

Vele jaren geleden was mijn moeder met een familielid bij de supermarkt.
Mijn moeder had het niet breed.
Het familielid wel, hoewel ook zij een financieel slechte tijd had meegemaakt.
Ondanks haar eigen situatie was mijn moeder zeer begaan met anderen die het slechter hadden.
Toen ze daar een opmerking over maakte kreeg ze een bits antwoord en wijzende op iemand met een volle kar kreeg ze te horen dat het nog wel mee viel.
Mijn moeder was verbluft.
Want hoe kan het dat iemand die zelf slechte tijden had gekend zo reageerde.
Een volle kar zegt immers niets.
Het kunnen wel de boodschappen van een hele maand zijn en de mensen die ook dat niet konden betalen zie je helemaal niet.

Mensen zonder of met weinig compassie spreken een andere taal.
Een egocentrische taal.
Ik versta ze niet.

Velen in de politiek wel.
.

Geen opmerkingen: