Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

maandag 9 december 2019

De Waarheid

Ik ben een mens.
Dus heb ik de Waarheid niet.
Bestaat die?

Helaas geloven mensen in leugens.
Zie bijvoorbeeld de Trump aanhangers 
Voor hen is zijn waarheid dé waarheid.
Net als dat het geval is bij de gelovers in het kalifaat.
Evenals de aanhangers ooit van Hitler.
Het communisme...
Enfin, noem maar op.

Vroeger dacht ik zeker van de waarheid te zijn.
Nu al lang niet meer.
Je positie in deze wereld bepaalt voor zo'n groot deel je waarheid.
Zo groot vaak dat je een andere mogelijkheid niet eens ziet, herkent laat staan erkent.

De enige manier voor mij om de waarheid te achterhalen is kijken door de bril van Liefde.
Zoals in het nieuwe gedeelte van de Bijbel zo duidelijk te zien is.
Maar wat gebeurt er?

Veel Christenen hebben geen idee wat liefde is.
Kunnen keihard zijn.
Zijn dat op basis van dat wat zij in de bijbel lezen, zijn zo overtuigd dat ze de Waarheid hebben zonder in de gaten te hebben dat die waarheid is gebaseerd op teksten geschreven in een totaal andere tijd en cultuur.

Mensen zijn van nature kortzichtig.
Ik dus ook.
Gelukkig is over moraal een zekere concensus
Alleen, daar heb je het weer, dat is verschillend in verschillende culturen.

Nee.
Zo eenvoudig is de waarheid niet.
.

Geen opmerkingen: