Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

donderdag 19 september 2019

Sprong in het Heelal

Lang geleden was de radio het centrale punt in de huiskamer.
De geluidskwaliteit was niet geweldig maar je wist niet beter.
De TV heeft die plaats verdrongen.
Ik laat in het midden of dat een verbetering betekent.

Net als bij een boek prikkelt een hoorspel de fantasie.
Door de suggestieve geluiden kleuren je hersens het plaatje in.

Van 1955 tot en met 1958 werd 
"Sprong in het Heelal" uitgezonden.
Beginnend met "Operatie Luna"
De serie hield tijdens uitzending de mensen van de straat en de rest van de week in spanning.

Met enthousiasme vertelde ik mijn kinderen over de serie.
Kon ik het maar nogmaals beluisteren…..
Dat prikkelde mijn oudste, maar toen nog zo jonge, dochter en ze ging op zoek.
Hoe het haar gelukt is weet ik niet maar ze vond iemand die de serie had opgenomen en bereid was de serie voor haar te kopiëren.
Wel tegen een stevige prijs.
Ik ben nog nooit zo gelukkig met een cadeau geweest.

Inmiddels blijkt de serie opgestoft en op CD gezet te zijn.
Ik weet niet of het nog te koop is, heb er niet meer naar gezocht.
Toendertijd waren afleveringen op Internet te beluisteren of te downloaden.

Nog steeds blijkt het een geweldig hoorspel te zijn.
En dat niet alleen voor mij maar ook voor mijn dochters.
Reden waarom we om de zoveel tijd weer naar luisteren.
Ondanks het feit dat de inhoud ruimschoots door de wetenschap is achterhaald.

Als ik het begin geluid hoor krijg ik weer kippenvel.

Wat een hoorspel.

Geen opmerkingen: