Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

dinsdag 27 augustus 2019

Polders en Twente

Objectief gezien is Twente veel mooier dan een oud kaal polderlandschap dat doorsneden is door smalle slootjes.
Maar het is het landschap waar ik  opgroeide.
Waar ik stekelbaarsjes en salamanders uit slootjes haalde en waar ik diverse malen in flikkerde.
Waar ik in de zon op het gras lag te luisteren naar de zoemende insecten.
En de geur van bloemen opsnoof.

Ik woon in Twente al ruim 60 jaar.
Twente is prachtig.
De mensen zijn leuk.
Maar ik ben hier nog steeds de toerist die van de natuur geniet.
Daar, in de Noord-Hollandse polder, daar is mijn thuis.

Wat overigens niet wil zeggen dat ik er zou willen wonen.
Ben te lang hier.
Geniet er nu van als ik weer eens die kant op ga.

En van mijn geboorte plaats.
Enkhuizen.
En van de plaats waar ik opgroeide.
Alkmaar.
.

Geen opmerkingen: