Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

dinsdag 12 februari 2019

Boek over Nederlands-Indië

Er gebeurde iets vreemds vanmiddag.
Al eerder had ik iets dergelijks meegemaakt.
Ik kreeg een boek in de handen.
Het stond rechtop op een tafel in mijn "huis"boekhandel.

Ik heb geen vrienden, oud-vrienden, familie of oud-familie uit Indonesië.
Liever gezegd uit het oude Nederlands-Indië.
Wat ik er van weet is dat wat ik gelezen heb.
Ik weet wat Nederland daar uitgevreten heeft in al die jaren.
Maar wat ik ervoer had daar niets mee te maken.

Ik pakte het boek op en opende het.
Zodra ik enkele oude foto's zag overviel me een sterk gevoel van heimwee.
Snel sloot ik het boek en zette het terug.
Bang dat de vochtige ogen zich vol met tranen zouden vullen.

Ik kan het niet plaatsen.
Constateer slechts dat de ontroering echt is.
Net als het gevoel van onrust dat ik ervaarde.

Dat boek.
Ik zou het willen hebben.
En het dan eerst in een hoekje willen zetten.
Tot ik er eventueel aan toe ben het open te slaan en er in te kijken en te lezen.

Het is een vrij prijzig boek.

Geen opmerkingen: