Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

dinsdag 10 augustus 2010

De aard van het beestje.

Ik heb blog rust genomen.
Dat zal men gemerkt hebben.
Het gevolg is natuurlijk dat ik lezers ben kwijt geraakt.
Jammer maar logisch.

Mijn "blogrusttijd" is niet hetzelfde als een "overdenkrusttijd".
(Je ziet, ik grossier in nieuwe Nederlandse woorden.)

Het valt niet mee om de gang van je gedachten, ideeën en handelingen een andere richting op te sturen.
Dat moet te maken hebben met een zekere starheid die wordt veroorzaakt door het reeds gevormde karakter.
Dat maakt discussie met totaal anders gevormden zo moeilijk en vaak onmogelijk.
Je ziet dat sterk in politiek en religie.
Ergens moeten de verschillen in opvattingen toch vandaan komen.
Dat heeft zeker niet met verschil in opleiding en intelligentie te maken.

Elke lezer van dit blog weet van de problemen die ik heb met sommige christenen.
Ik weet ook dat men zal zeggen: "Daar heb je hem weer".
Ik weet het, maar ik loop steeds weer tegen hard oor- en veroordelende christenen aan.
Dat staat naar mijn mening haaks op datgene wat Christus verkondigde.

Daar heb je het weer.........
Hoe kom ik aan die mening en waarom zijn er christenen die het volstrekt met mij oneens zijn?
Dat kan toch alleen maar komen door verschil in karakter?

Het vervelende is dat over dit element zo slecht te praten valt.
Het blijkt dat de overtuiging het bij het rechte eind te hebben het onmogelijk maakt om de oorzaak van de verschillen in meningen te bespreken.
En dat maakt mij weer moedeloos.
Ik denk n.l. dat het belangrijk is om de bron van de verschillende opvattingen te onderzoeken.

Tijdens de dagelijkse bezigheden en beslommeringen staan gedachten niet stil.
Plotseling kwam bij mij het idee op dat er in grote lijnen misschien twee soorten christenen zijn n.l. de schriftgeleerden en de zielzorgers.
Beiden zullen anders met mensen omgaan.
Beiden kunnen niet anders.
Beiden zullen problemen hebben de ander te begrijpen.
Toch fijn dat er mengvormen zijn!

Nou ja.......
Ik blijf er over nadenken.

DQ

.

Geen opmerkingen: