Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

woensdag 18 augustus 2010

Afstanden dichtbij

Al bijna 45 jaar heb ik mijn zendmachtiging.
Met de roepletters, call in het engels, pa0zmd. (De 0 is het cijfer Nul) Pa0 staat voor Nederland.
Voor de onkundige lezer; een zendmachtiging krijg je alleen na het afleggen van een officieel examen.
Elders in mijn log schreef ik eerder over de hobby.

Techniek boeit me nog steeds.
Om die reden werkt het hele zendstation nog steeds prima.
Toch doe ik er momenteel niet zo veel mee.
Te druk met andere zaken.
Wel heb ik geweldige herinneringen aan de tijd dat ik nog zeer aktief was.

Veel mensen heb ik door die hobby leren kennen.
Zo had ik elke dag verbinding met iemand in Surabaja die daar werkte voor een fabriek uit Hengelo.
Bijna elke dag lukte dat.
Dit ondanks het feit dat de condities lang niet altijd goed waren.
Dat kwam omdat we steeds dezelfde tijd afspraken waardoor we wisten dat de ander er moest zijn.
In de zee van ruis hoorden we elkaar zij het soms zo goed als onverstaanbaar.

Veel verbindingen had ik met anderen over de hele wereld.
Uiteraard blijf je dan hangen bij mensen waar je veel plezier bij ondervond.
In mijn geval waren dat voornamelijk "weggelopen" Nederlanders in Canada en de Verenigde Staten.

Vanmiddag was ik wat aan het stoeien met Streetview van Google Earth.
Ik ben door het mij zo bekende dorp van mijn zwager in Andalucía "gelopen" .
Leuk om de bekende straten en barretjes terug te zien.
Ik kan de lezer aanraden zelf eens rond te neuzen op Streetview.
Veel hem of haar bekende plekjes zullen terug gevonden worden.

Terugkomende op mijn zendamateur verhaal, enkele bekende calls schoten mij te binnen.
Nieuwsgierig geworden zocht ik hun woonadressen op in Google en ben met Streetview wezen rondkijken.
Da's leuk zeg.
Er was me veel over hun locaties verteld maar toch blijk ik een ander beeld in mijn hersens gevormd te hebben.
Verdorie, wat wonen sommige mensen toch fraai...........

Gewend aan mijn kraan met helder leidingwater hoorde ik altijd met enige verwondering de verhalen aan over eigen waterbronnen met de soms lastige eigenschappen daarvan.
Inmiddels heb ik een zoon met eigen bron in Duitsland en een dochter met eigen bron in Italië.
De bron daar is niet geschikt voor drinkwater.
Wat betekent dat water een kostbare onkostenpost is.

DQ
.


Geen opmerkingen: