Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

zaterdag 16 januari 2010

Verdrietig

In verband met de diepe ellende in Haïti is girorekening 555 in den Haag geopend.
Buitengewoon belangrijk en het is heerlijk om te constateren dat zovelen reeds dit nummer hebben gevonden.
Vooral blijven storten.
Natuurlijk.

=====
Al bladerend op Internet kwam ik iets tegen over de salarissen van de bestuurders van andere goede doelen stichtingen.
Daar word je koud en boos van.

In 2008 (in 2009 zal het niet veel beter zijn) werd er van 32 goede doelen aan salarissen van topbestuurders 87.600 tot 198.000 uitgegeven.
Dat betekent dat als er bij een deurcollecte gemiddeld 1 euro wordt gegeven er 100.000 tot 200.000 mensen nodig zijn om het salaris van één topbestuurder te betalen.

Zoveel mensen die belangeloos door weer en wind gaan.
Zoveel mensen die belangeloos hun bloed geven.

Topbestuurders of topgraaiers?

Met wat voor gevoel rijden deze mensen in hun mooie auto's?
Met wat voor gevoel wonen deze mensen in hun mooie villa's?
Met wat voor gevoel geven deze mensen iets aan de collectes aan hun deur?
Waarschijnlijk met het gelukzalige gevoel dat ze volledig recht op hun geld hebben.

Hoe lang zijn mensen nog bereid om in weer en wind langs de huizen te gaan?
Aan welk(e) goed(e) doel(en) moet ik geld overmaken?
Ik ben niet bereid geld bij te dragen aan de belachelijk hoge salarissen die vrijwilligers moeizaam bijeen brengen.

Wat een wereld.
Wat een maatschappij waar onrecht (zo voel ik het) op deze wijze wordt beloond.

Op het moment dat ik dit stukje in mijn weblog wil zetten zie ik de nieuwe Bijbeltekst die elke morgen op mijn scherm verschijnt:

De HEER heeft liever dat je eerlijk en rechtvaardig handelt dan dat je een offer brengt.
zaterdag 16 januari 2010 - Spreuken 21:3

DQ
.

Geen opmerkingen: