Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

zaterdag 2 januari 2010

Armoe van geest

Er waren weer de nodige narigheden en gewelddadigheden te betreuren de laatste dagen.
Jammer, heel jammer.
Nooit zal ik het goed praten.

Maar.......
Ooit vertrouwde ik de politiek.
Ooit vertrouwde ik de banken.
Ooit vertrouwde ik justitie.
Ooit vertrouwde ik de politie.
Ooit vertrouwde ik de TV.
Ooit vertrouwde ik de medische wereld.
Ooit vertrouwde ik de maatschappelijke instellingen
Ooit vertrouwde ik de goede doelen instellingen.

Kortom:
Ooit dacht ik dat er een zekere mate van fatsoen heerste.
Naïef?
Mogelijk.

Maar:
De "geneugten"van de vrije markt en het vrij ondernemerschap hebben veel kapot gemaakt.

Waarom?:
Omdat het tot gevolg heeft dat de zakkenvullers alle mogelijkheden krijgen.

Kapitalisme?:
Zeker, het heeft voordelen maar alleen als er door wetten en politiek grenzen aan worden gesteld.

Immers:
Mensen houden het meest van zichzelf en van hun eigen volle zakken.

Enfin:
Welk voorbeeld geeft men aan onze jeugd?
Gek hé, dat zij niet weten wat fatsoen is.

Want:
Fatsoen moet je doen (toch CDA?).
Maar misschien moet de kreet veranderd worden in:
Fatsoen moet je vóórdoen!

Nutteloos vechten in een ver land waarbij vele doden vallen en wat kapitalen kost is veel belangrijker dan het opheffen van voedselbanken.
Voedselbanken die in stand wordt gehouden door vrijwilligers.
Zij weten wel wat fatsoen is.
Logisch, zij zitten om die reden niet in de zakkenvullersklasse.

En voor de critici onder ons:
Natuurlijk zijn er veel meer redenen te vinden waarom raddraaiers zo graag hun rad draaien.
Echter niet voor niets is er een gezegde in Nederland dat goed voorbeeld goed doet volgen.
Het omgekeerde is ook het geval.

DQ
.

Geen opmerkingen: