Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

woensdag 15 juli 2009

Gods wil.

Sommige lezers staan achter mijn standpunten anderen zullen zeggen daar heb je die zeur weer.
Dat kan, dat mag en dat is logisch.
Een ieder bekijkt de wereld vanuit het eigen gevoelsleven.
Daar ben ik heilig van overtuigd al zullen vele hoog opgeleiden dat niet met me eens zijn.
Verstand is de enige juiste basis van de beslissingen die men dient te nemen.
Als dat echt het geval zou zijn dan zouden deze mensen het altijd met elkaar eens moeten zijn.
Eén en één is immers altijd twee.
Aangezien dat niet het geval is, zie bijv. in de politiek, moet er dus een mechanisme zijn welk de uitslag van de verstandelijke redeneringen stuurt.
Dat kan alleen maar het gevoelsleven zijn.
Een eng ding want de greep daarop is tamelijk gering, zeker als je ontkent dat in dit rare ding je drijfveren liggen.

Zojuist vernam ik iets over een rapport waarin ook, en dat is tamelijk uniek, Israëlische soldaten het één en ander verklaren.
Ze bevestigen de gruwelijke dingen die Israël in Gaza heeft gedaan.
"Schiet op alles wat beweegt......."
Zie o.a. artikel in de Volkskrant:

JERUZALEM -
Israëlische soldaten zouden in januari vrijwel zonder schietinstructies aan het grondoffensief tegen het Hamas-bestuur in de Gazastrook zijn begonnen. Commandanten stelden in voorbesprekingen zelden het onderscheid tussen burgers en strijders aan de orde.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/article1258611.ece/Israelische_soldaten_openhartig_over_beschieten_Palestijnen

Duidelijk is dat Israël in het laatste conflict met de Palestijnen afschuwelijke dingen heeft gedaan.
Oorlogsmisdaden.
Natuurlijk is dat al lang uit andere bronnen bekend.

Israël is er en Israël moet blijven.
Daar ben ik het mee eens.
Maar laten we toch eens stil staan bij het ontstaan van het land.
Christenen ook jullie!

Het land is gebaseerd op geweld en onrecht.
Vele Palestijnse dorpen die er al eeuwenlang waren zijn met de grond gelijk maakt.
Land geconfisqueerd, onrecht gesanctioneerd.
Families uit elkaar gedreven en verjaagd naar vluchtelingenkampen en kleine stukjes land.
Gebieden bezet en de mensen daarin walgelijk behandeld.
Stukken gebied gejat en gekolonialiseerd.
Palestijnen gekleineerd en geschoffeerd.
Mishandeld, lichamelijk en geestelijk.

Hoelang pikt de wereld dit nog?
Wat heeft dit voor effect op het morele welzijn van de gemiddelde Israëliër?
Ook om die reden moet de wereld iets doen.
Dit volk gaat moreel ten onder.
En uiteindelijk helemaal ten gronde.
Dat mag toch niet gebeuren?
Wat geweldig dat er joden zijn die opkomen voor het arme en geslagen Palestijnse volk.
Dat zijn de (verguisde) helden.

Wat waren wij de Duitsers zat.
En dat duurde "maar" 5 jaar.
De bezetting van de Palestijnse gebieden duurt al sinds 1967.

Ik besef best dat Israël vecht voor zijn bestaan.
Ik besef best dat ze daar recht op hebben.
Maar ik ben er tevens van overtuigd dat de wijze waarop ze dat doen averechts zal werken en uiteindelijk Israël tot een volk uit de geschiedenis zal maken.
Iets wat al eerder is gebeurd.

De geschiedenis bewijst dat elk volk dat zijn bestaan op geweld en onrecht vestigt gedoemd is om ten onder te gaan.
Dat geldt overigens voor elke gemeenschap.
Groot of klein.

Christenen hebben het over de terugkeer van Gods volk naar het hun beloofde land.
Ik zal die redenatie niet ontkrachten.
Maar in de zelfde Bijbel staat liefde als hoogste goed.

Zou dat wat nu gebeurt wel de rechtvaardige terugkeer van het joodse volk kunnen zijn?
Moet men zich wel bijna kritiekloos achter de daden van Israël stellen omdat dit alles deel uit zou maken van het grote plan van God?
Wie zegt dat DIT het plan van God is?

Christenen laten jullie je toch eens leiden door het gebod dat LIEFDE heet.
Liefde naar de joden maar ook, en misschien nu wel vooral, naar de Palestijnen.

DQ
.

Geen opmerkingen: