Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

woensdag 11 februari 2009

Lopen-Lezen-Luisteren

De binnenstad van Hengelo is klein.
Ik woon in de binnenstad zodat ik na een rondgang door het centrum na 15 á 20 minuten weer in huis ben.
Dat is tekort voor een wandeluurtje.
En dat is mijn dagelijkse planning.
Minimaal een uur.
Het wordt dus vaak wat slenteren.
Hoe krijg je anders dat uur vol?

De fraaie buitengebieden van Hengelo in het fraaie Twente zijn net te ver weg om er naar toe te lopen.
Zeker onder deze weercondities.
Ik heb een prima fiets maar, hoe ik ook mijn best heb gedaan, fietsen vind ik niet echt een leuke bezigheid.
Wandelen wel.

Het slenteren verandert in gesjok als ik een boekenwinkel op mijn pad vind.
Dat is zeker een keer of drie per week het geval.
Nou moet je je daar ook weer niet al teveel van voorstellen want er is maar één echte boekenzaak in Hengelo.
De rest zijn kioskachtige zaken plus, gelukkig, enkele antiquariaten.
Kan dus, als boekenliefhebber, enigszins aan mijn trekken komen.
Enigszins!

Leuk is het natuurlijk als je in de ramsj of in de bak met afgeprijsde boeken leuke dingen tegen komt.
Dat is de laatste weken een paar maal het geval geweest.
Zo heb ik ooit jarenlang gezocht naar de boeken van de hoorspelserie "Sprong in het heelal".
Uiteindelijk heb ik ze te pakken gekregen.
In totaal drie delen.
Nu zag ik in zo'n bak het tweede deel (Het Marsmysterie) liggen.
Ongebruikt.
Hoewel ik het deel dus al in mijn bezit heb had ik voor dit exemplaar wel €2.50 over.
Ben inmiddels halverwege en het blijft leuk om te lezen.
In mijn hoofd hoor ik de stemmen en de geweldige geluiden uit de serie weer.

Wat een serie!
Diverse malen herhaald.
Inmiddels is het gereviseerd en opgeknapt weer uitgebracht.
Deze keer op een serie CD's.
Geweldig toch?
Fantastisch dat een hoorspelserie uit de vroege jaren vijftig nog steeds zo goed te beluisteren is.
Dit ondanks het gegeven dat de technische bijzonderheden achterhaald zijn.
Het blijft een geweldige serie.
Mijn kinderen genieten er nog steeds van, ondanks het feit dat ze het al vaak hebben beluisterd.
Hoop dat de kleinkinderen er binnenkort ook van gaan genieten.
Een kwaliteitshoorspel en aanrader!

Kennissen van mij hebben de serie eveneens maar trekken er geen luistertijd voor uit.
Jammer.
Een hoorspel is zo handig.
Tijdens het luisteren kan je allerlei andere zaken doen.
(Zoals, met een knipoog naar de jaren 50, breien, haken, naaien, kousen stoppen maar ook wassen, afwassen, afstoffen, koken, eten enz.)
Vrienden medehoorspelbezitters, trek er toch eens tijd voor uit.
Als je het wel leuk blijkt te vinden is dat voor jullie leuk maar ook ik vind het leuk om mijn enthousiasme voor deze oude serie te kunnen delen.

Behalve dit boek zijn er de laatste dagen nog andere boeken onder mijn hoede gekomen.
Dat zijn deze keer wetenschap- en cultuur boeken.

Er wordt me wel eens gevraagd of ik al mijn boeken ooit heb gelezen of nog ga lezen.
Dat zal niet lukken, het zijn er teveel.
Wel vind ik het heerlijk om zomaar een boek uit de voorraad te trekken en me er in te verdiepen.
Niet-lezers nemen het voor kennisgeving aan maar begrijpen het niet echt.

Ja kijk, nou wil ik wel weer even de stad in maar wat een lucht.
Vol met vieze beloftes.

DQ
.

Geen opmerkingen: