Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

dinsdag 26 augustus 2008

Zo, eindelijk ongeveer..........

Zo, eindelijk ongeveer..........
Wat?
Mijn hobbykamer.
Ik kan weer knutselen, als mijn oude ogen tenminste mee willen werken.

Over oud gesproken.
Mijn huis is oud.
Ruim honderd jaar.
Het huis vertoont dus gebreken.
Gebreken die ik redelijk in de hand kon houden toen ik jonger was en mijn schouders gehoorzamer.
Nu kijk ik er met bange vreze naar.
Het is mijn eigen schuld.
Dat wil zeggen, het oude huis is mede mijn keuze geweest.

Hengelo is een nieuwe stad met een behoorlijk nieuw centrum dat er door de laatste vernieuwingen niet fraaier op geworden is.
Het doel was om het centrum een sjieke uitstraling te geven.
Er volledig aan voorbij gaand dat mensen niet sjiekte doch gezelligheid willen als ze winkelen.
Zo sjiek is het niet geworden en de pogingen daartoe, o.a. door mooie straat vloerbedekking, zijn versleten.
Ik dwaal af.

Ik hou erg van oude steden.
Dat heeft iets met een aangeboren instelling te maken maar komt ook omdat ik in een oud vissersstadje, Enkhuizen, ben geboren en in een oude stad, Alkmaar, ben opgegroeid.
Het verschil met Hengelo schreeuwt je tegemoet.
Daarom kocht ik ruim 30 jaar geleden dit pandje.

In dat pandje, grenzend aan de kamer, bevindt zich de opkamer.
Trapje van enkele treden naar boven.
Til je het trapje op dan zie je een ander trapje dat naar de kelder leidt.
Enfin, die opkamer gebruikte ik ooit als hobbykamer.
Heerlijk.
En prachtig toen het gezin nog allemaal bij pappie woonde.
Dicht bij het gezinsleven en geen last van de TV.

Nu heb ik al jaren de PC in de kamer staan.
Kan prima want al die jaren ben ik alleen.
Het gevolg was echter dat ik alles wat ik even kwijt wilde, op de opkamer plantte.
Dat even veranderde al ras in blijvend.
Zo blijvend dat ik alleen met atletische bewegingen ergens bij kon.
Wel gezond maar niet uitnodigend.

In de loop der jaren heb ik veel verzameld.
Alles staat nu in de kelder, die nu dus volgepakt is.
Mijn bedoeling is dat ik komende dagen het hele huis afstruin en alles wat niet meer wordt gebruikt bij elkaar veeg.
Dan volgende week de Kringloopwinkel bellen.

Ik kan de opkamer weer in.
Nog lang niet alles is gereed.
Vele snoeren en coaxkabels, die achter planken en bureaus verstopt liggen moeten worden los gehaald en uitgezocht.
En dan...........
Kan de zend apparatuur weer in orde worden gemaakt en aangestoken.
Leuk, na al die jaren.
Maar het belangrijkste; ik kan weer de opkamer in en ik kan weer wat solderen als het nodig is.

He, he.
Lang tegen opgezien.

DQ
.

Geen opmerkingen: