Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

woensdag 2 juli 2008

Van Woensel Schoenen. Schande!

Zoals dat in elk bedrijf het geval is moet Van Woensel (Schoenwinkels) het hebben van haar personeel.
Loyaal personeel.

Het zijn de mensen met de kleine loontjes en kleine secundaire arbeidsvoorwaarden op de werkvloer die de dikke(re) salarissen met bijbehorende dikke(re) secundaire arbeidsvoorwaarden van kader en directie mogelijk maken.
Arrogantie voorkomt dat men daar aan denkt, wíl denken.
Voor hen een ander, nietwaar?

Toen mijn vader, nu 94, jaren geleden wegens het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd afscheid nam van het bedrijf waar hij betrekkelijk kort werkte was er een, door het bedrijf (uiteraard) betaald, afscheid met toespraak.
Bijgewoond door familie, collega's en kennissen.
Als afscheidsgeschenk was daar een horloge, toentertijd best een groot kado.
Zijn collega's hoefden het bedrijf niet op de hoogte te stellen van het naderende afscheid.
Natuurlijk niet.

Hoe anders is dat bij Van Woensel.

Marijke is 65 jaar geworden.
Geheel tegen haar wil moet ze stoppen met werken.
Een verlenging, zelfs van een half jaar, zat er niet in.
Dan zou er weer een contract gemaakt moeten worden.
(Blijkbaar is dat niet nodig bij een nieuwe werknemer.)

Én 65 jaar IS 65 jaar!

Ruim 25 jaar in twee perioden met, een door haar collega's volkomen beaamde loyaliteit voor bedrijf en medewerkers is achter de rug.
Vijf en twintig jaar hart voor de zaak en voor de branche.
Een nog veel langere ervaring in de schoenen, met bezit van vak diploma's, zijn gestoken in Bervoets en het latere Van Woensel.
Vijf en twintig jaar gratis reclame bij haar pedicure-klanten, familie, vrienden en kennissen.
En dat allemaal voor een heel klein loontje.

Marijke zit thuis.
Een uitstekende verkoopster zit thuis.
Natuurlijk, ik ben bevooroordeeld maar dit is niet alleen mijn opvatting.
Het is de opvatting van medewerkers.
Een uitstekende en betrouwbare verkoopster.
Ze zit thuis met vele blijken van waardering en medeleven van collega's maar met het schrijnende gevoel niet meegeteld te hebben want.....
het bedrijf: Van Woensel, heeft niets, niets, niets van zich laten horen.
Ondanks waarschuwingen van collega's!
Loyaliteit en kwaliteit lonen en tellen kennelijk niet.
Zeker niet als je op de werkvloer staat en altijd bereid bent geweest om in te springen als dat nodig was.
Daarbij zoveel mogelijk eigen omstandigheden, ziekte en ellende negerend.
Ja.
Zó speel je je niet in de kijker.

Dat doe je pas bij handelingen die voor het bedrijf minder prettig zijn.
Kennelijk!

Hartelijk dank Van Woensel.
Hartelijk dank voor het signaal dat aan uw personeel en uw klanten wordt afgegeven.
Hartelijk dank.

Waarin een groot bedrijf klein kan zijn.

DQ
.

1 opmerking:

Anoniem zei

Goed zo!!!!

Sebo