Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

vrijdag 27 juni 2008

Inmiddels boven het maaiveld


Inmiddels boven het maaiveld

Raadsels vervullen de aren, de vraag naar brood
groeit door. Kome er reden tot honger, stilt zich
de roep om verklaring. Kauwend op kunstdood
omhelzen de tragen de veel te snelle bedilzucht.

En wij drinken en drinken en weten wel zeker:
hoog boven het maaiveld wij zetelen stevig
in wind zij het wolken of temerig strijklicht
en kennen snelheid noch vorm of gewicht.

Wij eten adem en ademen aarde en blikken
van graan boren dwars door ons heen.

Het spel en de legioenkoppige ratel
niets dan een mier achter kogelvrij glas.

Alleen in het stillere nachtelijk duinhart
ontsist ons soms één dampende traan.



Pieter Boskma (1956)
Het violette uur (2008)

Geen opmerkingen: