Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

zaterdag 2 februari 2008

Een wetenschappelijke visie op bijna-doodervaringen

Cardioloog Pim van Lommel:
„Ik kan het niet aantonen of meten in de fysieke wereld, maar ik acht het aannemelijk dat het volledige en oneindige bewustzijn overal aanwezig is in een niet aan tijd en plaats gebonden ruimte, waar verleden, heden en toekomst tegelijk aanwezig en toegankelijk zijn.”

Eindeloos bewustzijn

Cardioloog Pim van Lommel schreef een boek over bijna-dood ervaringen van patienten wier hart tijdens de medische behandeling stil had gestaan.

In 2001 publiceerde Van Lommel in het gerenommeerde medische tijdschrift "The Lancet" over zijn wetenschappelijk onderzoek. Dit artikel was wereldnieuws.
Hij had onderzoek gedaan naar bijna-dood ervaringen bij 344 Nederlandse patienten. Zij hadden een hartstilstand in het ziekenhuis gehad. Van hen bleken er 62 een dergelijke ervaring te hebben opgedaan.
Van Lommels stelde zich de vraag:
Blijft ons bewustzijn ook actief als we dood zijn?
Wat hem betreft is het antwoord ja.

Na zijn pensionering in 2003 heeft de cardioloog zijn wetenschappelijk werk omgebouwd tot dit leesboek.
KLIK HIER

Er is ook een Video-interview met Van Lommel beschikbaar.
Binnen dit interview wordt een indrukwekkend filmpje getoond van iemand die uit eigen ervaring spreekt.
Rechts op de pagina die je vindt door HIER te klikken kan je dit interview vinden.
Ik vind het heel belangrijk.

.

1 opmerking:

Anoniem zei

heb het filmpje bekeken. fascinerend..