Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

zondag 20 januari 2008

Santiago de Compostela


Paul, mijn zwager is vorig jaar naar Santiago de Compostela gelopen.
Door op de foto te klikken kom je op de site waar hij z'n tocht heeft bijgehouden.
Op dit moment is hij bezig om de hele tocht uitgebreid op papier te zetten.
Ik ben erg benieuwd.

De weg naar Santiago de Compostela vanuit het noorden is het meest bekend.
Er is echter ook een eeuwenoude route van beneden naar boven.
De z.g.n Ruta de la Plata.
Er is heel veel over te vinden via Google.
Eén van die linken vind je hier als pdf bestand KLIK

Het leuke is dat de weg o.a. start in de buurt van het dorp van Ben, Valverde del Camino.
Zie filmpje hier boven.

Huelva -> Sevilla
Ieder heeft gehoord van Sevilla (prachtige stad).
Huelva is wat minder bekend.
Het is een hele oude havenstand.
Huelva is één van de oudste steden van Europa.
Helaas geen mooie stad omdat de oude stad door een aardbeving vernield is.
Interessant is dat Columbus z'n ontdekkingsreizen hier in de buurt is begonnen.
Sebo en ik zijn bij dat punt geweest en hebben de replica's van de boten van Columbus bezocht.
Dan begrijp je pas wat een moed er nodig was om in deze wastobbes het onbekende in te gaan.

DQ

.

Geen opmerkingen: