Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

vrijdag 25 januari 2008

Glorieklokken

Weinig mensen die mijn log bezoeken zullen gehoord hebben van de zangbundels van Johannes de Heer en Glorieklokken.
Ik ben met de muziek uit die bundels volgegoten.
Dat vergeet je nooit, net zomin als mijn spel op harmonium en gitaar thuis in Alkmaar.
Ik fantaseerde er wat op los, heb nooit noten leren spelen.
Dat wil zeggen, ik speelde wel noten (uiteraard) maar niet van papier.

Al jaren heb ik hier een keyboard staan maar ik speel er zelden op.
Vanavond kreeg ik zin om het nog eens te proberen.
Dat bracht me in een licht nostalgische stemming, want die oude christelijke melodieën zijn zo'n beetje de enige dingen die ik min of meer kan spelen, al is de vaardigheid door gebrek aan oefening en leeftijd een behoorlijk stuk minder geworden.
Nou ja, ik ben toch de enige die luistert.

Onder invloed van dit gespeel ontdekte ik vanavond de site www.glorieklokken.nl.
De liederen uit de bundel Glorieklokken staan er op, plus enkele midi files (muziek) en andere bijzonderheden.
Voor hen die van vroegeruit vertrouwd zijn met deze zangbundel leuk om eens naar te kijken.
KLIK HIER

DQ

.

2 opmerkingen:

jantine slaager zei

Goedendag,

Mijn man en ik zijn op zoek naar de bundels van Johannes de Heer en Glorieklokken. Kunt u ons daarmee verder helpen? Het geloofsvertrouwen dat in die liederen doorklinkt spreekt ons erg aan en wij zouden ze graag willen leren.
http://www.immanuelgemeente.nl/liederen_glorieklokken.php
op deze site staan ook alle liederen van glorieklokken tekst +midifiles.
UIt een boek zingt het fijner dan van achter de computer :)
Vriendelijke groet,
Jantine Slaager

Amigos para siempre zei

Hoi Jantine

In de eerste plaats sorry voor de late reactie. Ik zat 3 weken in Italië.
Helaas kan ik jullie niet helpen. Wel kan ik je aanraden om geregeld een zoekopdracht te doen in Google. Bijv. bundel Johannes de Heer of bundel Glorieklokken.
Ook kan je kijken bij online boekhandels of antiquariaten. Misschien kan ik je toch helpen. Zojuist keek ik op http://www.boekwinkeltjes.nl/ en daar zie ik een bundel van J de H.

Succes en laat me weten of het gelukt is.
Ben wel nieuwsgierig.
Hartelijke groet, Johan (DQ)