Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

zaterdag 1 december 2007

Zaterdag 1-12-2007

Zo is er weer een nacht voorbij.
Om onbekende reden zeer slecht geslapen.
Dat kwam niet door de wind die langs het puntdak schraapte.
We liggen daar vlak onder, het zou dus kunnen.
Maar zolang het geen bulderende storm is klinkt dat heel behaaglijk.

Kijk je ook wel eens naar programma's als IK VERTREK ?
Er zijn meerdere van dit soort programma's.
Kennelijk slaat de formule aan.
Avonturen, want dat zijn het toch als je de diepte inspringt en de veilige haven achter je laat, boeien altijd.
Verbazend de naïviteit van sommige landverhuizers.
Maar ondanks dat heb ik diepe bewondering voor hen.
Ze doen tenminste iets en schuwen op voorhand de moeilijkheden niet.
Het leedvermaak van sommige kijkers deel ik helemaal niet.
Dat kan ook niet als je respect hebt voor mensen die iets doen wat jezelf wel zou willen maar nooit zou durven.

Eén dezer dagen wordt er weer het sinterklaasfeest gevierd.
Altijd weer fijn om dit samen met de kinderen en kleinkinderen te beleven.
Onze dochter in Italië viert dit typisch Nederlandse feest ook met de kinderen.
"Mama komt uit Nederland, dat weet Sinterklaas en daarom komt hij ook bij jullie".
Als enige van hun vriendjes zetten ze hun schoen.
Spannend.
Zoals in vele landen is daar in de kersttijd de Kerstman, de van ons gepikte semi-Sinterklaas.

Er wordt stevig geklaagd over het weer.
Eigenlijk is het vreemd dat we steeds in dat gedrag vervallen want het hoort bij ons Nederlands klimaat.
Waarom dan toch moeilijk doen, we weten toch dat het zo hoort te zijn?
En onze huizen zijn dicht en warm.
De keren dat we ons buiten moeten wagen kunnen we dikke, warme jassen aantrekken.
Die kunnen we betalen en hebben we dus.
Gezelligheid kunnen we binnen maken.
Toch?
Ik denk dat het alles te maken heeft met licht.
Als er weinig licht buiten is voelen we ons sneller donker van binnen.
De een is hier veel gevoeliger voor dan de ander.
Als ik naar mezelf kijk heeft het ook met de levensfase te maken waarin men zich bevindt.
Vroeger, toen het gezin nog helemaal compleet en thuis was, had ik er weinig last van.
Nu begin ik het om een uur of vier al wat moeilijk te krijgen.
Als de gordijnen eenmaal dicht zijn is het gemakkelijker om een eigen sfeertje te bouwen.
Heimwee naar licht en warmte wordt versterkt als ik van mijn zwager verneem dat het daar in Spanje heerlijk weer is!
Maar ik ben een moedig mens.
Stap daarom in mijn koude schoenen, doe mijn koude jas aan en ga de kouwe kou in.
De markt, met de koude marktlieden, wacht.

Markt, ik kom er aan!

DQ
-

1 opmerking:

Anoniem zei

de wind ruist door de nieuwbouwwijk
de tuin sopt
de brievenbus klettert
ik lees
fleese trui aan, joggingbroek
dekentje over me heen
tikje keelpijn
en toch
heerlijk
(lees de kracht van het NU, van Tolle: zou dat t zijn? ;-) )