Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

woensdag 7 november 2007

Spirituele en andere zaken.

Het onderstaande bericht plaatste ik al eerder.
Het gaf geen problemen in Opera en Firefox maar was onleesbaar in Internet Explorer.
Nieuwe poging
===========

Op dit moment luister ik naar een Gospel CD van Elvis Presley.
Gospelmuziek van Elvis is niet zo bekend.
Voor liefhebbers van dit soort muziek is het een heerlijke belevenis.
Anderen vinden het mogelijk "SLIJM" muziek.
Het zij zo.

Hoewel ik er nooit echt aan kan wennen dat anderen anders voelen en beleven dan ik, zal ik het er mee moeten doen.
Flauwe kul natuurlijk.
Het is juist boeiend om andersdenkenden te horen en er van te leren.
Zelf moet ik wel erg oppassen niet geïrriteerd te raken als ik vind dat de ander haar/zijn argumenten uitsluitend heeft gebouwd op het eigen gelijk en gevoel maar niet op onderzochte informatie.

De muziek beluister ik via de PC zodat ik ondertussen mooi andere dingen kan doen.
Bijvoorbeeld het lezen van het gastenboek en het maken van een nieuw bericht.
Het is leuk als gasten bijdragen leveren.
Zo schreef Xandra in het gastenboek en dat wat ze schreef vind ik belangrijk.
Hierbij haal ik een stukje aan uit de website die ze me wees:
"Pulsar is een visie die uitgaat van jouw unieke vermogen te veranderen. Dat is jouw talent. Hierin vind je je inspiratie, ben je creatief en beïnvloed je de wereld in plaats van dat je vooral wordt beïnvloed. Je talent is je scheppende kracht,......... knip,knip."
KLIK HIER
Weer iets om op me in te laten werken.

Ik ken mensen die hun zoektocht hebben voleindigd.
Ik hoor daar niet bij, zal waarschijnlijk altijd een zoekende zijn.
Dat vind ik goed, maakt het leven boeiend.
Toch lijkt me een beetje geestelijke rust ook wel lekker.

-

1 opmerking:

Anoniem zei

ooit gehoord van Anselm Grun (die u heeft puntjes)? Een monnik (1945) in een benedictijs klooster in Duitsland. Fris en eigentijds. Ik citeer een stukje als reactie op jouw verhaal:

Blijf bij jezelf
Wij ervaren onszelf dikwijls als mensen die constant oordelen over anderen. Ook wanneer wij niet hardop spreken praat ons hart onophoudelijk over anderen. Dit oordelen belet ons om bij onszelf te blijven. Wij zijn altijd met anderen bezig, Wij zijn er altijd uit om bij hen fouten te ontdekken, teneinde onze eigen waarheid uit de weg te gaan. Maar zo komen wij nooit tot onszelf en vinden wij nooit innerlijke rust.

Brengt mijzelf op de vraag: wanneer oordeel ik over een ander en wat zegt dat oven mijn eigen 'ik'?

Daniel Ofman (een bekende management goeroe) zegt: wat ons in andere irriteert zegt iets over onszelf want dit aspect is een doorgeslagen variant van waar wij zelf wat meer van kunnen gebruiken....bv vinden wij een ander drammerig, dan zou het best zo kunnen zijn dat wij zelf wat daadkracht missen...boeiend vind ik