Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

donderdag 15 november 2007

Overdenkingen

Enkele dagen geleden verteld iemand mij dat weblogs vaak verwarrend en chaotisch zijn.
Hij had daar een punt.
Voor mijn weblog zal het ook opgaan.
Vermoedelijk komt dat omdat men een weblog start want
"dat lijkt me wel leuk".

Dit betekent dat men gewoon begint en wel kijkt óf en zo ja, wáár het schip strandt.
Voor mij geldt hetzelfde.
Ik startte zonder enig idee waar ik het over zal hebben en wat er zal gebeuren.
-
Iemand die geregeld het log volgt zal zeker ontdekken wat er in me leeft en waar mijn interesses liggen.
Voor een willekeurige bezoeker zal dat veel lastiger zijn.
Op dit moment merk ik dat ik in eerste instantie voor mezelf schrijf en daar plezier aan beleef.
Natuurlijk hoop ik op discussies en boeiende bijdragen van lezers.
Dat is leuk.
-
Ik voel me sterk verbonden met de Christelijke traditie, dat zal in mijn bijdragen terug te vinden zijn.
Waar ik steeds meer last van krijg is de liefdeloosheid, betweterigheid en arrogantie van het Christendom.
Waarom zou iemand Christen worden?
Jaloers op de Christenheid hoeft hij niet te zijn.
Christenen kunnen zelden als voorbeeld functioneren .
Hun gedrag is vaak volstrekt in tegenstelling met de Bijbel, en speciaal met het Nieuwe Testament, waardoor ze zeggen geïnspireerd te zijn.
Ze weten het allemaal zo goed en ze weten vooral zo goed wat anderen fout doen.
Zeker, dat is menselijk gedrag maar ik verwacht van een Christen dat hij zich anders zal gedragen.
Uiteraard heb ik het niet over de uitzonderingen, die zijn er gelukkig en ik ken de voorbeelden.
Ik heb het over datgene wat de níetgelovige ziet als hij naar gemiddelde gelovige kijkt.

In vorige berichten meldde ik dat het mijn overtuiging is dat één van de hoofdthema's van het nieuwe testament liefde is.
Ik denk dat liefde inderdaad het "tover"middel is.
Het is een antwoord, vaak het enige antwoord, op haat, onbegrip en onrechtvaardigheid.
Opvallend is dat liefde niet iets is wat je zomaar weggeeft.
Integendeel, je krijgt er vaak veel voor terug.

Christenen zijn in staat met "liefde" wapens te zegenen en te verkopen.
Ik ben verbluft en sprakeloos.
Hoe kan dat?
Enfin, ik berijd mijn stokpaardje.
Even stoppen maar.
-
Gister kwam ik in gesprek.
Het liet bij mij geen plezierige nasmaak na.
Er werden mij verwijten gemaakt over bepaalde ideeën die ik had.
Nog steeds vind ik die verwijten niet terecht.
Het blijkt dat als men het, zeg maar, "juridisch" eens is, dit nog niet wil zeggen dat men daardoor gelijke voorkeuren en prioriteiten heeft.
Gelukkig maar.

Er is, hoewel natuurlijk totaal anders, een beetje overeenkomst met de beleving van muziek.
Je kunt op basis van de technische uitvoering van het orkest en de kwaliteit van het stem-materiaal precies tot dezelfde conclusies komen maar de muziek ondanks dat volledig anders ondergaan.

Ik heb in Spanje katholieke pelgrimstochten gezien.
Het ontroerde me.
Anderen begrepen daar niets van en ik ook eigenlijk niet.

In de hersens van mensen ontstaan door opvoeding, milieu, genen en wat dan ook, niet alleen ideeën maar ook gevoelens.
De combinatie daarvan zorgt voor keuzes die je, vaak onbewust, maakt.

Er bestaat niet zo iets als gelijk hebben.
Wat is gelijk?
Twee is gelijk aan twee.
Dat is duidelijk.
Buiten de rekenkunde is er niet veel echt waar.

-

Geen opmerkingen: