Commentaar, Gastenboek en/of Andere Zaken.

- Commentaar kan geleverd worden door via reacties (onder mijn berichten) te reageren.
- Mail kan via het envellopje dat onder mijn berichten staat.

- Het tekenen van het gastenboek kan met klikken op:

>>>>>>> G A S T E N B O E K <<<<<<<

--> In rechterkolom staat het Blogarchief.
--> In rechterkolom staat het Labelarchief.
--> Voor terug bladeren weblog zie onder de pagina:
Oudere Berichten

================================

================================



Klik op het beeld voor meer gegevens.

================================


================================
>>>> Mijn video's op YOUTUBE <<<<

(Kies video, plaats muis op
beeld en
klik daarna op pijl
of ga rechtstreeks naar mijn
video kanaal KLIK HIER)

Hoi allemaal

Hoi allemaal
Een groet van mij, Emanuele, uit het verre Italië. Veel plezier op de weblog van mijn opa.

zaterdag 10 november 2007

License to kill

Met onderbrekingen heb ik altijd veel gefotografeerd, gefilmd en gevideo'd.
Daardoor ga je met een speciale blik je omgeving bekijken of misschien ben ik wel gaan fotograferen ómdat ik op een bepaalde wijze keek.
Wie zal het zeggen, in ieder geval is het zo dat iets dergelijks eveneens gebeurd als je denkend en schrijvend je omgeving in je opneemt.

License to kill staat er op de DVD die ik in de winkel zag liggen.
License to kill.
Is dat mogelijk, d.w.z. kan iemand of iets een vergunning tot doden afgeven?
En zo ja, hoe legitiem is dat dan?
Welke wetten worden er gehanteerd?
Juridische wetten of morele wetten?
Waar lopen deze in elkaar over en verworden ze tot een moordmachtiging?

Onze soldaten hebben in principe zo'n licentie van onze regering gekregen.
Ik wil zonder meer aannemen dat er binnen ons leger met schroom mee wordt omgegaan.
Maar de machtiging is er.
Het zelfde geldt voor de vijand, de tegenstander.
Ook deze heeft de licentie van hun leiders.
Wie heeft het recht aan z'n kant; wie bepaald dat?
Wie geeft zo'n machtiging af?
Op internationaal gebied samenwerkende landen, onze regering, Bush en consorten?
Is dat legitiemer dan de vergunning die de tegenstander zijn soldaten geeft?

Ben je van alle schuld vrijgepleit als je met een vergunning van het, in jouw ogen bevoegde gezag, een ander doodt?

Vele vragen.
Misschien is het stellen van de vragen wel het antwoord geven op de vragen.

Of doet het op zijn minst nadenken over het antwoord .

Mij houden ze al bezig zolang ik in staat ben er over na te denken.

DQ

-

Geen opmerkingen: