Op een mailinglist kwam ik commentaren tegen op de onzin die soms wordt uitgekraamd.
Hieronder een voorbeeld van gewichtige taal:
"Docenten balanceren voortdurend tussen de concrete behoeften van
leerlingen, de context van de school, de verwachtingen vanuit de
maatschappij en de wetenschappelijke inzichten rond leren. De Master
Professioneel Meesterschap biedt docenten een verdieping op elk van die
terreinen. Binnen de opleiding werken de deelnemers samen met collega’s
uit andere scholen in professionele leergroepen. Zij worden gevoed door
inzichten uit de onderwijswetenschap, doorkijkjes naar de praktijk in
andere landen, modellen vanuit organisatie- en innovatiekunde en
technieken voor praktijkonderzoek. Inzichten en producten vanuit de
opleiding zijn direct bruikbaar voor de eigen schoolpraktijk."
En gelul als dit soort geklets werd op de hak genomen met de volgende tekst:
Tja, je moet je focussen op je targets en je objectives he, anders
cancel je de hele shit. Heb je je subscriptions al geupdate? Is nodig om je
skills te managen. Meestal doe ik een assessment request bij de tutor.
Performance review al gehad?
DQ
.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten